לאחר שנים שנמנע מביגוד לחץ מכיוון שלא הרגיש ביעילות שלו, החליט גדי סולומון לנסות ביגוד לחץ מסוג אחר – כזה שמיועד ספציפית להתאוששות. עם העלייה בנפחים השבועיים והצורך בהתאוששות מהירה ואפקטיבית יותר, הוא לבש את הטייץ RY-400 של SKINS וחזר כדי לספר

גילוי נאות: בניגוד לאתרים אחרים, הסקירות באתר לא ממומנות ע"י יבואנים

ביגוד הלחץ נכנס בשנים האחרונות לתודעת הרצים וכיום רואים יותר חברות שמציגות מגוון פתרונות לריצה ולהתאוששות. למרות העלייה בשימוש בביגוד הלחץ, המחלוקת באשר ליעילות הביגוד נותרה בעיינה.

ישנם מחקרים שבדקו את ההשפעה של ביגוד הלחץ והאפקטיביות שלו בזמן פעילות ולאחריה, והם מצאו שאין קביעה חד משמעית לגבי השפעות כאלה על ביצועי הרצים. מצד שני, קיימים מחקרים שאומרים שקיימת השפעה חיובית גם בביצועים בזמן הפעילות וגם בהתאוששות.

גם מסקר קצר שעשיתי בין חברי הרצים, אפשר לראות חלוקה די שווה בין אלה שטוענים שביגוד לחץ עוזר להם לבין אלה שניסו ביגוד לחץ ולא הרגישו בשינוי.

באשר אלי, היתה תקופה שרצתי עם שרוולי לחץ לתאומים בלי שבאמת הרגשתי בהבדל ולכן הפסקתי לרוץ איתם. למרות הסקפטיות שהיתה לי לגבי יעילות שרוולי הלחץ, החלטתי לבדוק את טייץ ההתאוששות של Skins, גם בגלל שמדובר בנישה שעוד לא ניסיתי (טייץ שלובשים בתום הפעילות ולא במהלכה) ובעיקר בגלל הצורך שנוצר אצלי לפתרון נוסף להתאוששות מלבד מנוחה.

בחודשים האחרונים אני מתאמן לאולטרה תנ"ך תש"ח, וככל שהתוכנית מתקדמת עולים הנפחים של הריצות הארוכות בסוף השבוע, ואיתם העומס על הרגליים. לאחר הארוכות הגוף זקוק למנוחה ולתזונה מתאימה כדי להתאושש לקראת האימונים הבאים. יום מנוחה לא תמיד מספיק, ולעיתים נזדקק ליום מנוחה נוסף כדי להגיע להתאוששות מלאה או שנשתמש באמצעים חיצוניים כגון ביגוד לחץ או גירויים חשמליים כדי לקצר את הזמן הנדרש להתאוששות.

את הטייץ לובשים כאמור בתום הפעילות (אחרי המקלחת כן? אל תהיו ג'יפות) וההמלצה היא להישאר איתו לפחות 3 שעות – רצוי אפילו לישון איתו בלילה. מומלץ להתאים את המידה הנכונה לכם לפי גובה ומשקל כדי שהפעולה של הטייץ תהיה באמת אפקטיבית.

B43205001_Skins-RY400-Mens-Compression-Long-Tights-for-Recovery_frontB43205001_Skins-RY400-Mens-Compression-Long-Tights-for-Recovery_back

התחלתי ללבוש אותו לאחר ריצות ארוכות של 20 ק"מ, ולא הרגשתי בשינוי של ממש. במאמר מוסגר אומר שריצות אלה לא באמת יצרו עומס על הרגליים שלי, ולכן כנראה לא הורגשה השפעת הטייץ. רק כשהנפחים התחילו לעלות מעל 30 ו-40 ק"מ כולל ריצות גב אל גב, התחלתי להרגיש שיש צורך בשימוש בטייץ והוא אכן עבד.

אם בעבר, יום לאחר ריצות קשות כאלה הרגשתי שהשרירים ברגליים תפוסים (תאומים, ארבע-ראשי והמסטרינג), הרגליים "כבדות" וכל תזוזה לוותה בכאבים, לבישת הטייץ לכמה שעות לאחר הפעילות הפחיתה בצורה משמעותית את כאבי השרירים והאיצה את תהליך ההתאוששות. נכון, לא כל הכאבים נעלמו והרגליים לא הרגישו פתאום רעננות אבל ההבדל בין התאוששות עם הטייץ להתאוששות בלעדיו מורגשת ובולטת. הכבדות נעלמה וטווחי התנועה חזרו להיות נורמליים.

השורה התחתונה

לאחר שהשתמשתי בו כמה פעמים אחרי ריצות ארוכות אני יכול לומר בוודאות שהטייץ השפיע עלי לטובה, ובהחלט מדובר בכלי אפקטיבי המקצר משמעותית את זמן ההתאוששות. אני מניח שרצים של ריצות ארוכות שזקוקים להתאוששות מהירה ואפקטיבית ימצאו בטייץ הזה שימוש יעיל. מומלץ!

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.