אחרי הצלחת הגרסה הקודמת של הוקה עם דגם ה- 5 MACH, בגרסה החדשה שינו את הנעל כמעט לגמרי. האם השינוי הוא לטובה?

גילוי נאות
בניגוד לאתרים אחרים, הסקירות באתר לא ממומנות ע"י יבואנים. הנעליים ניתנו לצורך סקירה, וכנהוג באתר זה, אין מגבלות על הביקורת – לטוב ולרע

נתונים טכניים
משקל: 232 גרם (מידת רוחב)
דרופ: 5 מ"מ (32-37 מ"מ)
מרחק מבחן: 280 ק"מ, פרטים בסטרבה

אם צריך להגדיר במילה אחת את השוני בין גרסאות ה-MACH 5 לגרסה ל- MACH 6 של HOKA, המילה תהיה – בהכל. נזכיר שאת הגרסה הקודמת מאוד אהבתי, ומי שיחטט לעומק בסטרבה שלי יגלה שהמשכתי לרוץ עם הנעליים האלה הרבה אחרי הסקירה. למעשה רצתי איתן יותר מ-1800 ק"מ, עד שכבר ניכרו עליהן סימני שחיקה.

Fast Forward להווה, למרות הצלחת הדגם הקודם, HOKA החליטה לעצב מחדש את ה-MACH 6 כדי שתהיה יותר מהירה ויותר קלה. היא לא קלה יותר מהגרסה הקודמת אבל העקב גבוה יותר, החומר המוקצף שונה לחלוטין וגם הגפה העליונה עברה שידרוג משמעותי. לדגם החדש גם הוסיפו גומי בסולייה בנקודות המגע עם הקרקע על מנת לחזק את האחיזה במשטח. שינוי מוחלט.
השינוי הזה הזכיר לי את השינוי שהוקה עשתה בזמנו מדגם הספידגוט 4 לספידגוט 5. גם אז, השינוי בתחושה ובשיכוך היה משמעותי ולא כל הרצים קיבלו אותו והתחברו אליו. 
אם צריך לתמצת מה השינוי הכי דומיננטי מבחינתי, אז ההבדל המשמעותי בין הדגמים הוא בשיכוך . ב-MACH 5, השיכוך היה רך ועטף את הרגל בכל נחיתה ברכות המפורסמת של הוקה. בגרסה הנוכחית השיכוך גבוה והנעל יותר קשיחה ולא נותנת לך להתפנק יותר מדי בנחיתה, אלא מעיפה אותך קדימה לצעד הבא.

הדגם הנוכחי מגיע גם במידות רוחב, כך שמי שצריך קצת אקסטרה מקום בחלק הקדמי, יקבל נעל מרווחת. הדגם שאיתו רצתי הוא רחב יותר.

יתרונות

שיכוך ורספונסיביות – אז כבר הבנתם שהטרייד-אוף כאן לעומת הגרסה הקודמת הוא בשיכוך וברספונסיביות. כדי לייצר נעל מהירה יותר היא צריכה להיות רספונסיבית עם זמן תגובה מהיר ושיכוך שהוא פחות "מפנק" אבל יותר מזנק. גם ב-Hoka Mach 6 שמרו על חלוקה מאוזנת בשיכוך בין החלק האחורי והקדמי, כך שגם מי שנוחת על קדמת כף הרגל יהנה מהגנה ושיכוך מוגבר.

משקל – Hoka Mach 6 שוקלת בדיוק כמו הגרסה הקודמת שלה – רק 232 גרם – משקל קל שהופך אותה לכמעט ולא מורגשת על הרגל.

ורסטיליות – בגלל המשקל הקל שלה, ובגלל הקפיציות שלה, ה-Hoka Mach 6 יכולה להתאים לכל הריצות שלכם, החל בריצות קלות, ריצות איכות, אינטרוולים, טמפו, וכלה בתחרויות. אני אסתכן ואומר שלתחושתי היא אפילו דוחפת אתכם לכיוון המהירות, ויש מצב שתצאו לאימון רגיל ו"תיגררו" להגביר בלי ששמתם לב.

גפה עליונה – הגפה העליונה חדשה לגמרי. היא עשויה בד מחורר ומאוורר שמצד אחד הוא קצת קשיח ומצד שני אלסטי, כך שהוא לא שובר את הצורה של הגפה עם עודף בד. הלשון דקה ומוטמעת היטב כחלק אינטגרלי של הנעל מבלי להיות מורגשת. תיבת העקב מחזיקה אותו היטב, והריפוד מסביב הוא מינמליסטי ומספק בהחלט.

חסרונות

אחיזה במשטחים רטובים – אז נכון שבגרסה הזאת התווסף גומי לסוליות שאמור להגביר אחיזה ואכן במשטחים יבשים האחיזה מצוינת. אבל במשטחים רטובים האחיזה לא מושלמת – ולמען האמת, עוד לא רצתי עם נעל בעלת אחיזה מושלמת גם במשטחים רטובים.

סיכום

Hoka Mach 6 היא נעל כביש מהירה עם כל הפלוסים שיש בנעליים מהירות, בלי כל הפוזה של הקרבון. היא רספונסיבית ודוחפת למהירות בזכות החומר המוקצף החדש שלה ומצד שני נותנת הגנה טובה על הרגל בנחיתה. המשקל הקל שלה הופך אותה ללא מורגשת ואפשר באמת לבצע איתה כל אימון שרק תרצו – כולל מרוצים. היא פחות תתאים לכם אם התרגלתם לרכות המפנקת שיש בדגמים האחרים של הוקה, אבל אם אתם לא מתחברים לנעליים מקסימליסטיות ומחפשים קלות ומהירות – MACH 6 תיתן לכם חווית ריצה טובה.

מבחינת איכות החומרים, נראה שגם הדגם הזה יחזיק מעמד הרבה זמן – לא נרשמו שינויים בחומרים של הנעל במהלך הסקירה. אדווח על כך בסקירה על ה-MACH 7.

 

ציון: 8.5

*** כל נעל שקיבלה ציון מ-8 ומעלה בהחלט שווה לנסות

 

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.