לפעמים כל מה שצריך בנעל זה אקס פקטור אחד שעושה את ההבדל. ל-Hoka One One Mach 5 יש את זה

גילוי נאות
בניגוד לאתרים אחרים, הסקירות באתר לא ממומנות ע"י יבואנים. הנעליים ניתנו לצורך סקירה, וכנהוג באתר זה, אין מגבלות על הביקורת – לטוב ולרע

נתונים טכניים
משקל: 232 גרם
דרופ: 5 מ"מ (25-30 מ"מ)
מרחק מבחן: 439 ק"מ, פרטים בסטרבה

לא קורה הרבה שאני מושך ומושך את מרחק המבחן של נעליים, הרבה מעבר לטווח המאה מייל, אבל אני מודה שבמקרה של ה- Mach 5  של הוקה, רציתי למשוך ולראות מי יישבר ראשון: הנעל או אני.

כשחציתי את ה-400 קילומטרים, הבנתי שזה אבוד וכדאי שכבר אשב לכתוב כי לא הרבה עומד להשתנות.
על דגמי מאך כבר כתבתי בעבר, גם על הדגם הראשון וגם על הדגם השני. אבל נדמה שמאז הנעל עברה דרך ארוכה, וכיום היא משהו אחר לגמרי: טכנולוגית יותר, עוטפת יותר ומעניקה שיכוך בדיוק במקומות שנעליים אחרות פחות שמות דגש עליהם – על כך ארחיב בהמשך.

למי מיועדות ההוקה Mach 5?

אני באופן אישי פחות מתחבר לדגמים המקסימליסטיים של הוקה, וכמוני מסתבר שיש לא מעט רצים, שכן רוצים ליהנות מהרכות בנחיתה ומהמשקל הקל מבלי לנעול נעל מסיבית מדי. בהוקה מייצרים מנעד רחב של סוגי נעליים, ומי שכמוני פחות מתחבר לדגמים הגבוהים יותר, בעלי השיכוך המאסיבי והמשקל הגדול יותר, יהנה מאוד מה-Mach 5.

מאפיינים

הגפה העליונה של Hoka One One Mach 5 עשויה מבד דק ומאוורר מאוד, שנותן לרגל לנשום. זה מאוד מורגש בימים חמים ולחים. הלשון של הנעל דקה מאוד ובעלת פס ספוגי, שנועד לבודד את מקטע השריכה והקשירה מגב הרגל. בחלק האחורי יש תמיכה קשיחה שלא נותנת לעקב לזוז במהלך הריצה ומקבעת אותו למקומו. הגפה האמצעית עשויה מחומרים ממוחזרים והיא מבוססת על החומר +PROFLY, שנותן את השיכוך לנעל. הסולייה רחבה בחלק האחורי, דבר שנותן יציבות – בעיקר אם אתם נוחתים על העקב.

יתרונות

שיכוך ורספונסיביות – נתחיל בשיכוך כי לדעתי זה ה-X פקטור של Hoka One One Mach 5. בדרך כלל ברוב הנעליים, החומר המשכך מתרכז בחלק האחורי ובאזור הקשת של הרגל. בנעל הזאת לקחו את השיכוך גם לחלק הקדמי וזה מורגש, וזה נפלא ועושה את ההבדל בכל ריצה מחדש.

רצתי עם הנעליים האלה וחשבתי לעצמי, "בטח זה ייעלם אחרי מאה קילומטר", אבל זה נשאר ונשאר גם אחרי 400 קילומטר – וזה פשוט עוד חלק שעוטף את הרגל והופך את הריצה לקלילה וכיפית במיוחד.

הרספונסיביות היא לא גבוהה במיוחד בנעל הזאת, אבל יש ממנה מספיק בשביל שתרגישו את הקיק הקטן הזה שהיא נותנת. זה מורגש בעיקר באימוני מהירות, אבל לא רק.

משקל – Hoka One One Mach 5 היא לא פקטור על הרגל מבחינת משקל – רק 232 גרם – משקל קל שהופך אותה לכמעט ולא מורגשת.

ורסטיליות – בגלל המשקל הקל שלה, בגלל הקפיציות והשיכוך המצוין שלה, ה-Hoka One One Mach 5 מתאימה לכל הריצות שלכם, החל בריצות קלות, ריצות איכות, אינטרוולים, טמפו, וכלה בתחרויות. היא פשוט נעל מולטי-טאסקינג, והיא תעמוד בכל משימה בצורה טובה מאוד.

עמידות חומרים – כפי שציינתי בהתחלה, אחרי 400 ק"מ הבנתי ששום דבר לא עומד להשתנות: הגפה העליונה, החומרים המשככים, הסוליה והתחושה בריצה לא השתנתה בכל זמן הסקירה, והחומרים שמרו בינתיים על האלסטיות והדינמיות שלהם.

חסרונות

גמישות – כבר בגרסה הראשונה של הנעל הערתי בסקירה על חוסר הגמישות של הנעל, דבר שבא ליידי ביטוי בעיקר בגלל השיכוך המצוין שלה. גם בדגם החמישי לא נראה שנעשה שיפור בעניין זה – למרות שזה לא מאוד מפריע.

סיכום

Hoka One One Mach 5 היא נעל כביש כייפית ועוטפת, שנותנת תחושה של מוגנות רכה לצד רספונסיביות קלה. הדגש ששמו בהוקה על שיכוך בקדמת הנעל, הופך את הריצה לחוויה אנרגטית בכל ריצה מחדש. התכונות האלה הופכים אותה לנעל שמתאימה לכל המשימות של רצי הכביש, החל באימוני איכות וריצות ארוכות ועד למירוצים קצרים ואפילו מרתון.

עמידות החומרים של הנעל מצוינים, אלה שנראים לעין ואלה שלא, והיא תחזיק לכם מעמד זמן רב מבלי לגלות סימני שחיקה.
עניין הגמישות עדיין דורש שיפור, אבל הוא די זניח אל מול היתרונות הרבים של הנעל.

ציון: 8.5

*** כל נעל שקיבלה ציון מ-8 ומעלה בהחלט שווה לנסות

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.