גילוי נאות
בניגוד לאתרים אחרים, הסקירות באתר לא ממומנות ע"י יבואנים. הנעליים ניתנו לצורך סקירה, וכנהוג באתר זה, אין מגבלות על הביקורת – לטוב ולרע

בדומה למה שעשתה סלומון בנעלי השטח, הטרנד המקסימליסטי ממשיך גם בכביש. ה-Glide Max היא הסנונית הראשונה של סלומון בנעלי כביש, שמנסות לקלוע לקהל ההולך וגובר של רצים שמחפשים נחיתה רכה מאוד. האם זה עובד? בואו נצלול לסקירה

נתונים טכניים
משקל: 295 גרם (מידה 9.5 אמריקאי)
דרופ: 10 מ"מ (37.4-27.4 מ"מ)
מרחק מבחן: 352 ק"מ, פרטים בסטרבה

בדומה למה שכתבתי פה בסקירה על ה- Salomon Ultra Glide, גם עם נעל הכביש המקסימליסטית של המותג, תתקשו לזהות במבט ראשון שמדובר בנעל מבית היוצר של סלומון. עידן הזרקות הבוטוקס, עיבויי שפתיים ושאר הפחחות צבע שבני אדם עושים היום, קיבל פרשנות גם בנעליים.

כפי שאתם יכולים לראות, יש הרבה "בשר" בחלק המשכך של הנעל, וזה הטיקט עליו נשען הדגם הזה, שבא להתחרות במותגים האחרים בעלי השיכוך הגבוה. כדי שלא תתבלבלו, הלוגו החדש של סלומון הוטבע בצורה בולטת על גבי הנעל וטכנולוגיות מוכרות של המותג (כמו ה-sensifit) הוטמעו בה. המראה שלה מטעה לחשוב שמדובר בנעל מאוד כבדה, עד שלוקחים אותה לידיים ומרגישים שהיא קלילה – בדומה לאחיותיה לכביש מהמותגים האחרים.

אני מודה שעד לכתיבת הסקירה, לא היה לי מושג מה הדרופ של הנעליים (אני לא רואה סיבה לבדוק את זה לפני כן, אלא אם מתעוררת בעיה). שיערתי שהוא סביב ה-6 מ"מ, אבל זה רק אומר שהדרופ הגבוהה יחסית, לא מורגש ולא מהווה פקטור משמעותי בבחירה בנעל.

יתרונות
שיכוך ורספונסיביות – ה-SALOMON GLIDE MAX נולדה כדי להעניק שיכוך מקסימלי בכביש, והיא עושה את זה בצורה פנטסטית. המעברים שלה טובים בזכות מבנה הסירה של הנעל שמשאיר את האף והזנב שלה באוויר. השיכוך שלה רך ונעים – הרגל לא שוקעת פנימה מדי בנחיתה, ובכך משאיר מקום לרספונסיביות לבוא ליידי ביטוי.

רצים שנוחתים על החלק האחורי של הרגל, יהנו מהשיכוך המקסימלי שיש באזור הזה, יקבלו נחיתה רכה וירגישו את גלגול הרגל קדימה בקלות רבה. בגלל השיכוך הגבוה, הנעל מתאימה לריצות כביש מתמשכות כמו למשל הריצות הבינוניות והארוכות שלכם בסופי השבוע.

גפה עליונה – הגפה העליונה של הנעל נעימה ואוורירית. היא עשויה רשת מחוררת שמאפשרת איוורור טוב גם בימי קיץ חמים. מערכת ה-sensifit חובקת את הרגל בצורה טובה, ולא נדרשתי להדק את השרוכים במהלך הריצות. הלשון של הנעל מאוד עבה (אפשר להוריד כמה גרמים ממשקל הנעל אם מחליפים אותה בלשון דקה) והיא חוצצת היטב בין הידוק השרוכים לרגל. גם תיבת העקב מרופדת בנדיבות.

עמידות חומרים – אחרי יותר מ-350 ק"מ עם ה- SALOMON GLIDE MAX, לא נראה בלאי כלשהו על הנעל. הסולייה, אלסטיות הבד ושאר החומרים מחזיקים מעמד היטב. 

חסרונות

משקל – הנעל נושקת ל-300 גרם במידה שלי, ולמרות שהיא קלה הרבה יותר ממה שהיא נראית, עדיין יש הרבה מקומות שבהם ניתן לחתוך במשקל הנעל, ואני חושב שזאת המשימה הבאה של היצרן.

שיכוך בחלק הקדמי של הנעלאחת הסיבות שהסקירות שלי נכתבות אחרי ריצה של קילומטרים רבים בנעליים, היא כדי לבדוק את השינויים בחומרים של הנעל במהלך הזמן. עניין ששמתי לב אליו בנעל הזאת, הוא התחלה של עייפות החומר המשכך בקדמת הרגל. מן הסתם בגלל מבנה הנעל, יש יותר חומר משכך באזור העקב, וככל שמתקדמים לחלק הקדמי יש ממנו פחות. לתחושתי, השיכוך בקדמת הרגל מתחיל להיות פחות מורגש – זה עוד לא הסוף של הנעל, אבל בהחלט משהו שכדאי לשים אליו לב.

סיכום

ה-SALOMON GLIDE MAX מכניסה את סלומון לקטגוריית המקסימליסטיות, ועושה את זה בדרך שלה עם קריצה לחובבי הז'אנר. הנעל מספקת הגנה מקסימלית מזעזועי הכביש, מייצרת גלגול ומעבר חלק של הרגל בריצה, ויכולה לשמש את הרצים לריצות ארוכות ובינוניות במהלך שבוע האימונים.

היא מחזיקה את הרגל בצורה טובה מאוד, מעניקה לרץ נוחות מפנקת (לעיתים מפנקת מדי), ושומרת על איזון נכון בעיניי בין שיכוך לרספונסיביות.

טעון שיפור: הנעל צריכה דיאטה קלה (ואפשרית) כדי להתברג חזק בקטגוריה שלה, וכן נרשמה התחלה של עייפות החומר המשכך בחלק הקדמי.

ציון: 8

*** כל נעל שקיבלה ציון מ-8 ומעלה בהחלט שווה לנסות

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.