גילוי נאות
בניגוד לאתרים אחרים, הסקירות באתר לא ממומנות ע"י יבואנים. הנעליים ניתנו לצורך סקירה, וכנהוג באתר זה, אין מגבלות על הביקורת – לטוב ולרע

סלומון מצטרפת לטרנד המקסימליסטי בשטח עם נעל שמנסה לשלב את ה-DNA של סלומון עם הרבה יותר חומר מתחת לרגליים. האם זה עובד? בואו נצלול לסקירה

נתונים טכניים
משקל: 288 גרם (מידה 9.5 אמריקאי)
דרופ: 6 מ"מ (32-26 מ"מ)
מרחק מבחן: 212 ק"מ, פרטים בסטרבה

אם לא הייתם יודעים על קיומה של ה-SALOMON ULTRA GLIDE ורואים אותה במקרה (בלי מאפייני סלומון המובהקים), ספק אם הייתם מנחשים שמדובר בנעל מבית היוצר של סלומון. במשך שנים, שמרו בסלומון על אותו DNA: נעל "רזה" ויחסית צרה, עם פרופיל קרבי, התאמה מדויקת לרגל ופונקציונליות מקסימלית. לא היה שם גרם מיותר של חומר שלא משרת את המטרה.

קשה שלא לחשוב על כך שההצלחה של נעלי הוקה, שאחריה הלכו גם יצרנים אחרים כמו למשל The North Face, השפיעה על החשיבה של סלומון בפיתוח ה-ULTRA GLIDE. אבל אל תתבלבלו, לא תהיה כאן השוואה להוקה – מדובר בנעל שונה.

ה-SALOMON ULTRA GLIDE מוגדרת בישראל כנעל משולבת – כלומר ניתן לרוץ איתה גם בכביש וגם בשטח. אם תסתכלו שוב בכותרת, אני הגדרתי את הנעל הזאת כנעל שטח, ולא בכדי. אם בוחנים את כל האלמנטים שלה מבינים שנעל כביש, היא לא. יותר מזה, כל ריצה על כביש עם הנעל הזאת, רק תשחק את יכולות השטח שלה. באופן אישי אני לא מאמין בגם וגם – בדרך כלל זה מביא לנעל שלא מצטיינת לא פה ולא שם. אגב, באתר סלומון העולמי ובסרטונים על הנעל היא מוגדרת כנעל שטח לכל דבר, ולאור כל זאת בחנתי אותה רק בשטח וכך אני מתייחס אליה.

יתרונות
שיכוך – ה-SALOMON ULTRA GLIDE יושבת על שיכוך, שאם הייתי צריך להגדיר אותו, הוא איפה שהוא באמצע בין השיכוך הקשיח של ה-SENSE RIDE לזה הרך מאוד של הוקה ספידגוט 4. אם תלחצו עם האצבע על החומר המשכך תצליחו למעוך אותו פנימה, וזאת ההרגשה שתרגישו בריצה.

זאת נעל שהשיכוך שלה נעים ונוח, ולכן אפשר לרוץ איתה מרחקים ארוכים, ולבלות איתה שעות רבות בשטח. בנחיתה מקבלים את הרכות בלי לשקוע לתוך הנעל, ואם אתם נוחתים על החלק האחורי של כף הרגל או נוחתים מקפיצות סלע – תרגישו נחיתה רכה, שתגלגל את הרגל קדימה במעבר רציף.

שריכה מהירה – השריכה המהירה המאפיינת את כל נעלי השטח של סלומון, פשוט נוחה לתפעול וחוסכת התעסקות מסורבלת עם שרוכים. אם זה בשריכה ראשונה או בהידוק במהלך ריצה – עניין של כמה שניות והנעל מהודקת לרגל ושאריות השרוך בתוך הכיס הייעודי בלשון.

גפה עליונה – הגפה העליונה נעימה ונוחה ושומרת על המבנה שלה גם לאחר קילומטרים רבים. הלשון המשולבת בה עבה ועוטפת היטב את גב הרגל. אזור העקב מרופד היטב בצדדים ומאחור.

אחיזת שטח – ל-SALOMON ULTRA GLIDE סוליה עם לאגים בעובי 4 מ"מ בדומה ל-S LAB ULTRA ולדגמים נוספים. יש להם אחיזה מצוינת בכל המשטחים עליהם רצתי, החל בשבילים הדוקים, סינגלים, שיפועי סלע ודרדרות. 

עמידות חומרים – אחרי יותר מ-200 ק"מ עם ה-SALOMON ULTRA GLIDE ניתן לומר שיש לנעל עמידות חומרים טובה, גם בנראות שלהם וגם בתחושה של השיכוך למשל במהלך הריצה.

משקל – לא כל יצרני הנעליים מצליחים לרדת מתחת ל-300 גרם, וכאן למרות כל הריפודים והמקסימליסטיות, זאת נעל ששוקלת 288 גרם בלבד (למידה שלי), וזה יתרון, בעיקר אם מתכוונים לרוץ עם הנעל הזאת למרחקים ארוכים.

חסרונות

מדרס (ספידה) – ריצות המבחן לנעל הזאת נערכו מחודשי הקיץ החמים והלחים ועד לשבוע זה (אוקטובר שמזכיר יותר את יולי-אוגוסט). כל מי שרץ בתקופה הזאת בשטח מכיר את התופעה: בגלל הלחות הגבוהה אחרי כ-10 ק"מ כל הגוף רטוב מזיעה כולל כפות הרגליים והנעליים. ב-SALOMON ULTRA GLIDE זה גרם לרגל לזוז קצת בתוך הנעל ולמדרס להתקפל בחלק הקדמי, דבר שאילץ אותי לעצור ולסדר את זה פעם אחר פעם. כשהוצאתי את המדרס החוצה מסתבר שבגלל המבנה שלו, הוא יצר קיפול שנשאר שם. מבירור עם רצים שרצו עם הנעל הזאת, מסתבר שהתופעה מוכרת. החלפתי מדרס בזה של נעל אחרת (של סלומון) והבעיה נפתרה. 

רספונסיביותהשיכוך הנעים והרך של הנעל בא על חשבון רספונסיביות. לרוב המוחלט של הרצים זה לא אמור להפריע, אבל מי שמחפש נעל עם תגובה מהירה, הנעל הזאת היא פחות בשבילו.

סיכום

דריסת רגל ראשונה של סלומון עם ה-ULTRA GLIDE, שמצליחה להיכנס לטריטוריה חדשה במגרש המקסימליסטי, לעשות את זה בצורה טובה ועדיין לשמור על ה-DNA שלה. היא מצליחה ליצור נעל שנותנת מענה לקהל חדש שמחפש את השיכוך הרך יותר ופונה לרצי השטח במרחקים הבינוניים ארוכים.

המשקל שלה קל, אחיזת השטח שלה מצוינת ועמידות החומרים הוכיחה את עצמה – זאת נעל שלא נראית ומרגישה כאילו רצתי איתה מעל 200 ק"מ. גם מי שמראה הנעל חשוב לו, יוכל לבלוט בשטח עם הכחול-לבן-אדום הזה (הצבע שאני קיבלתי).

טעון שיפור: הנעל לא מספיק רספונסיבית עבור רצים מהירים והמדרס המקורי שלה מתקפל כשהרגליים רטובות.

ציון: 8.5

*** כל נעל שקיבלה ציון מ-8 ומעלה בהחלט שווה לנסות

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.