גילוי נאות: בניגוד לאתרים אחרים, הסקירות באתר לא ממומנות ע"י יבואנים

הוקה הביאה לישראל את הגרסה הרחבה של ה-Speedgoat 4 ואנחנו לקחנו אותן כדי לבדוק איך זה מרגיש גם אחרי 21 שעות ברציפות

נתונים טכניים
משקל: 312 גרם
דרופ: 4 מ"מ
מרחק מבחן: 340 ק"מ, פרטים בסטרבה

הוקה Speedgoat נקראת כך על שם קרל מלצר, אחד מרצי האולטרה האמריקניים המובילים בשנים האחרונות. Speedgoat זה הכינוי שלו ואתם בטח כבר מבינים למה. את ה-Speedgoat 4 לקחתי למבחן כי למעשה מעולם לא רצתי עם הדגם הזה – הוא היה צר מאוד ורק עכשיו בגרסה הרביעית מייבאים לישראל את הנעל גם במידות רוחב.

כחלק מהמבחן, רצתי איתן בתנאי מזג אוויר ושטח שונים (בוץ, גשם ותנאים יבשים), וכן רצתי איתן 143 ק"מ בריצה אחת רצופה של 21 שעות במרוץ ה-DNF שנערך לאחרונה.

יתרונות
שיכוך – אחד הסממנים המובהקים של הוקה הוא השיכוך. זאת פעם ראשונה שאני רץ עם נעלי שטח של הוקה ואני מוכרח להודות שהופתעתי לטובה. ה-Speedgoat 4 הופכות את הריצה לרכה ונעימה. יש לשיכוך יכולת פנטסטית לספוג את הזעזועים מהקרקע מבלי להעביר אותם אל הרץ. זה בעיקר מורגש במעברי מדרגות סלע, בקפיצות ובריצות מהירות בירידה – אז הארבע-ראשי עובד קשה, אבל בזכות השיכוך של הנעל העומס מופחת.

אחיזת שטח – ל-Speedgoat 4 יש סוליית Vibram חזקה בעלת זיזים בולטים בעובי 5 מ"מ, שיחד נותנים אחיזה טובה מאוד בכל המשטחים. רצתי עם ה-Speedgoat 4 בבוץ ובגשם וגם במשטחים יבשים, בכולם היא הפגינה אחיזה מצוינת – כזאת שנותנת לרץ הרבה ביטחון.

עמידות חומרים – גם בקטגוריה הזאת ה-Speedgoat 4 לא מאכזבת. כמי שרץ עם הנעליים בכל התוואים (בלי לרחם עליהם) הופתעתי לגלות שהן עדיין נשארו שלמות, כולל בסולייה שעבדה הכי קשה. גם החלק העליון נשאר ללא סימני עייפות, מה שהופך את הנעל למאוד עמידה. אגב, גם השיכוך עצמו לא איבד מהיעילות שלו אחרי כל כך הרבה קילומטרים.

רוחב נעל – ה-Speedgoat 4 מגיעה במידת רוחב Wide ומאפשרת גם למי שעד היום נמנע מהנעל הזאת בגלל רגליים רחבות, לרוץ איתן.

חסרונות

רספונסיביות – לשיכוך הגבוה של ה-Speedgoat 4 יש מחיר: הרספונסיביות של הנעל די חלשה ולא מורגשת מספיק.

משקל – הנעל שוקלת 312 גרם וזה מעט כבד. כיום יש הרבה מותגי נעלי שטח שיורדים מה-300 גרם לנעל – אני מניח שבגרסאות הבאות זאת תהיה גם המגמה ב-Speedgoat 4.

גמישות – עובי הגפה האמצעית (Midsole) פוגע בגמישות של הנעל.

סיכום

ה-Speedgoat 4 היא נעל שטח מצוינת, שמעניקה חווית ריצה שונה ומהנה בשטח. השיכוך שלה פנטסטי, מכיל את הנחיתה ונותן לרץ אפשרות לרוץ שעות רבות, מבלי לעייף את הרגליים. היא עשויה מחומרים עמידים שעמדו בתנאים אגרסיביים ויש לה אחיזת שטח מרשימה בכל התוואים. הגרסה שאני רצתי איתה היא גרסה רחבה יותר, שהיתה לי נוחה מאוד.

טעון שיפור: רספונסיביות חסרה, משקל שניתן וצריך להפחית וגמישות.

ציון: 9

*** כל נעל שקיבלה ציון מ-8 ומעלה בהחלט שווה לנסות

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.