גילוי נאות: בניגוד לאתרים אחרים, הסקירות באתר לא ממומנות ע"י היבואנים

ה-Ledlenser MH11 הוא פנס ראש שמיועד לעבוד הרבה שעות ברציפות. יש לו 6 מצבי תאורה אבל לצורך הריצה השתמשתי בעיקר בשניים עיקריים. אחרי יותר מחצי שנה של ריצות בתנאי חושך שונים, אפשר לומר מה היתרונות ומה החסרונות שלו ולמי הוא מיועד.

נתונים טכניים (יצרן)

משקל: 179 גרם
עוצמת תאורה מקסימלית: 1000 לומנס
מרחק תאורה מקסימלי: 320 מטר
סוללה נטענת בכבל USB

מאפיינים עיקריים

  • חיבור לאפליקציה באמצעות Bluetooth לקביעת עוצמת הפנס ומשך זמן הסוללה
  • כבל טעינה עם חיבור מגנטי
  • שינוי מיקוד אלומת האור מאלומה מרוכזת בנקודה אחת לאלומה רחבה
  • 6 מצבי תאורה שונים: תאורה מנהלתית – משתנה בהתאם לקרבה לאובייקט, עוצמה חלשה, עוצמה בינונית, עוצמה גבוהה, הבהוב ותאורה אדומה, כחולה, ירוקה לחשיפה מינימלית. בנוסף יש עוד שני מצבים: מצב BOOST – תאורה חזקה לזמן קצר ומצב הגנה עצמית, הבזקי תאורה להימום תוקף.
  • רצועת ראש מתכווננת
  • כפתור אחד שאיתו מבצעים את כל הפעולות

יתרונות

אפליקציה – השימוש באפליקציה וחיבור לפנס באמצעות Bluetooth פותח שלל אפשרויות שימוש בפנס, החל בכיוון עוצמת התאורה וכלה בתכנות מצבי תאורה לפעילויות שונות, כיוון שעון מעורר והתראות שהפנס יכול לתת בהתאם להגדרות שלכם. החיבור בין אפליקציות לפנסים הוא לא חדש, אבל בגלל עניינים של רישוי ותקינה, רק עכשיו זה מגיע לשימוש בישראל.  

עוצמת תאורה – עוצמת התאורה ב-Ledlenser MH11 ניתנת לכיוון על ידי האפליקציה. יש אפשרות לבחור את העוצמה לפי זמן התאורה הרצוי לכם. גם בלי לשנות דבר תקבלו עוצמת תאורה טובה מהפנס. יש שני מצבים עיקריים שבהם השתמשתי: תאורה בעוצמה בינונית ותאורה בעוצמה חזקה.

התאורה בעוצמה בינונית היא מספיק חזקה ולמעשה היא היתה המצב הקבוע שלי ברוב הריצות. לפי הבדיקה שלי במצב זה הפנס יכול לעבוד עד כ-12 שעות – ללא ספק מדובר בזמן תאורה פרקטית בריצת שטח יוצא דופן. אם לוקחים את זה למרוצי אולטרה ארוכים הרי שניתן לעבור לילה שלם עם הפנס ללא צורך להחליף סוללה. במצב של תאורה גבוהה ניתן לרוץ עם הפנס 5-6 שעות.

 

מיקוד האלומה – יתרון חשוב מאוד שיש ל-Ledlenser MH11 הוא במיקוד האלומה (פוקוס). על ידי סיבוב העדשה של הפנס ניתן להאיר בצורה ממוקדת וחזקה על מקום ספציפי או להרחיב את האלומה שתאיר את כל השביל בצורה טובה מאוד. 

כפתור אחד – לפנס יש כפתור אחד שעושה את כל הפעולות. ברגע שזוכרים כמה לחיצות צריך ללחוץ כדי לבצע כל פעולה, זה מקל את התפעול שלו. אחת הפעולות החשובות היא נעילת הפנס. זה כפתור מאוד פונקציונלי, בעיקר כשאתם לא זקוקים לפנס ולא רוצים שהוא ידלק לכם בטעות בווסט.

ניתן לניתוק מרצועת הראש – הפנס יכול לשמש גם כפנס יד. ניתן לנתק אותו בקלות מהרצועה שלו ולרוץ איתו ביד.

חסרונות

משקל – הפנס קצת כבד וכל המשקל מרוכז בחלק הקדמי (כולל הסוללה). בסופו של דבר עם הריצות מתרגלים למשקל אבל היה עדיף אם הוא היה שוקל פחות.

סיכום

פנס Ledlenser MH11 נותן תאורה חזקה ועקבית בריצות שטח ליליות לאורך שעות רבות. האפשרות לכוון את העוצמה באפליקציה ובכך לשלוט על זמן התאורה, הופכת את השימוש בו לחכם יותר. זמן הסוללה בתאורה בעוצמה בינונית מספיק ללילה שלם ללא צורך בהחלפת סוללה, וזה יתרון מאוד גדול לרצי אולטרה במרחקים הארוכים מאוד. למעשה זה הפנס הטוב ביותר שבדקתי עד היום לריצות ארוכות.

מצד שני, אם אתם לא רצי אולטרה, זה קצת יותר מדי ממה שאתם צריכים – תוכלו להסתפק בדגמים קלים יותר וזולים יותר שיתנו לכם קצת פחות עוצמה וזמן סוללה. 

אפשרות המשחק עם המיקוד מבדלת את הפנס הזה מפנסים אחרים והופכת אותו לכלי מאוד יעיל וידידותי למשתמש. השימוש בכפתור אחד מאוד פשוט ונוח. 

טעון שיפור: המשקל שכולו מרוכז בקדמת הראש.

ציון: 9.5 

*** כל מוצר שקיבל ציון 8 ומעלה בהחלט שווה לנסות  

    • Runguru.co.il

      אנחנו לא מפרסמים מחיר כי הוא משתנה בין חנות לחנות או תלוי מבצע כזה או אחר. מוזמן לבדוק ברשת.

      הגב

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.