החרמון, שמכונה גם העיניים של המדינה, הוא ההר הגבוה בישראל. הפסגה הגבוהה ביותר בשטח ישראל מגיעה לגובה 2,236 ונמצאת מערבית למוצב מצפה שלגים. לשם כמובן אי אפשר להגיע במסגרת אזרחית, ולכן אנחנו נתמקד במה שמותר ואפשר.

בגלל גובהו של ההר ומזג האוויר באזור, ניתן להתאמן בו במהלך חודשי הקיץ החמים, כשבשאר אזורי הארץ שוחים בלחות. השיפועים ותוואי השטח המאוד מאתגרים, הופכים אותו לשטח האימונים המבוקש ביותר עבור רצים שמתאמנים למרוצים באירופה.

בסקירה זו אמליץ לכם על שני מסלולים: קצר וארוך (שמבוסס על הקצר עם תוספת בהתחלה).

כללי בטיחות 

  • אסור להימצא באזור החרמון בשעות החשיכה.
  • כל כניסה לאזור מחויבת בתאום עם החמ"ל המקומי בטלפון: 046977293. הם יקחו מכם פרטים ויוודאו שאתם לא יוצאים מגבולות האתר.  
  • אין לחרוג מהשבילים של האתר. אסור להתקדם מעבר לרכבל העליון. כשמגיעים למעלה, יש אפשרות לרוץ עד המוצב בגבעה 2027 – בדרך כלל זה מתאפשר כשיש סיורים במקום בימי שישי. תגיעו לשער הצהוב והחיילים יגידו לכם אם מותר.
  • שער העלייה לחרמון ברכב נפתח בשעה 8:00 בבוקר.
  • נקודות מים: ברכבל העליון יש מזנון אבל הוא לא פתוח כל השנה ולכן לא ניתן לסמוך עליו. ברכבל התחתון יש קיוסק קטן שגם הוא פתוח רק בשעות שהאתר פעיל. יש ברכבל תחתון שירותים עם ברזי מים. טרום עידן הקורונה היה קולר בחוץ אבל כיום לא נמצא.

מסלול קצר

מרחק: כ-10 ק"מ. 
טיפוס מצטבר: 1,000 מטר.
נקודת מוצא: אתר החרמון – חניון תחתון מזרחי (WAZE).

מחנים את הרכב בנקודת ההתחלה בקצה של החניון ליד השלט של שביל הגולן. יורדים למטה בירידה ופונים שמאלה בשביל הירוק. כעבור כמאה מטר, השביל מתפצל, קחו את הימני לכיוון העלייה. מכאן אתם במגמת טיפוס מתמשך. בק"מ 1.5 לערך השביל מתפצל שמאלה לציר חבושית (עדיין ירוק), איתו תמשיכו במגמת טיפוס מתמשכת עם הרבה מדרגות סלע.

בסופו של המקטע הזה אפשר כבר לראות את הרכבל העליון. נטפס אליו וזאת תהיה הנקודה הגבוהה ביותר אליה נגיע. מכאן נרד דרך מסלולי הסקי הרחבים למטה לכיוון הרכבל התחתון. 

יש כמה דרכים לעשות זאת, במסלול הנוכחי נרד דרך ואדי חתול – ירידה מאוד חדה ומאתגרת, שבה הארבע-ראשי שלכם יעבוד שעות נוספות. בסוף הירידה נגיע לרכבל התחתון, נמלא מים, נתרענן קצת ונשוב על עקבותינו בדיוק באותה דרך.

מסלול ארוך

מרחק: 29 ק"מ
טיפוס מצטבר: כ-2,000 מטר
נקודת מוצא: שדרות סיירת אגוז נווה אטיב (WAZE)

נחנה בחניון שמשמאל לשער הכניסה (הצהוב) ליישוב.

נתחיל לרוץ בצמוד לגדר הישוב ונחצה את השער ימינה ומיד שמאלה לכיוון הקטיף. נתחבר לציר האדום, עליו למעשה נרוץ עד לחרמון. הציר האדום נע במגמת עלייה, לעיתים בשביל מהודק לעיתים בכביש.

בק"מ ה-4 הוא מוביל אותנו שמאלה. נקיף את הר כחל ונעלה עד לחניון של הקופות התחתונות. נחצה אותו לכיוון החניון המזרחי ומשם נמשיך לפי המסלול הקצר. את הדרך חזור עושים בדיוק אותו הדבר בכיוון ההפוך.

ריצות שטח: כל המסלולים

המסלול נבנה באמצעות Israel Hiking Map, ניתן להוריד את המסלול הקצר מכאן ואת המסלול הארוך כאן.

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר בעמוד הפייסבוק

בואו לדבר על ריצה בטלגרם שלנו

רוצים להתעדכן בכל מה שחדש? כאן מצטרפים לניוזלטר שלנו (בלי חפירות)

  

     

  1. דנה

    הערה קטנה: החניון של נקודת ההתחלה בנווה אטיב סגור עם עמודים ושרשראות. לא ניתן לחנות בו אלא בחניון שנמצא במרכז היישוב או ליד מלון רימונים

    הגב

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.