המסלול של מיכאל ספיבק

אורך מסלול: כ-7.5 ק"מ מעגלי

טיפוס מצטבר: 170 מטר

נקודת מוצא: חניון הר הרצל

ריצת שטח במסלול של שביל הארז נוחה ומתאימה לכל הרמות. זהו סינגל קצת פחות מוכר לרצי יער ירושלים, שבדרך כלל מעדיפים לרוץ על הכביש ההיקפי. המרחק היחסית קצר שלו מאפשר לכם לרוץ כמה סיבובים שתבחרו מבלי לסחוב עליכם ציוד או מים.

סיפור דרך

לאחר שחונים, יוצאים בכיוון הירידה ובעצם רצים, אם מסתכלים על המפה, נגד כיוון השעון.
פונים שמאלה לרחוב פרחי חן ונכנסים ליער ירושלים. כ-50 מטר לאחר הכניסה ליער תהיה ירידה לסינגל מימין לכביש עם סימון כחול.

ממשיכים לאורך הסימון הכחול (הסינגל חוצה כביש צר וממשיך במדרגות ובמגמת ירידה), לאחר כ-2.7 ק"מ מגיעים לצומת T עם שביל רחב ובו פונים שמאלה ומתחילים לעלות על הכביש.
יורדים מהסימון הכחול (אפשר להמשיך איתו – אבל השטח במקטע הספציפי והקצר הזה לא ניתן לריצה) ומשיכים לעלות עם הכביש.
פונים שמאלה בתחילת העלייה וימינה בסיומה. ושוב מתחברים לסימון הכחול במדרגות אבן שעולות למעלה רונן. שוב רצים לאורך הסימון הכחול. השביל מסומן היטב ורצים איתו עד נק' ה-4.8 ק"מ בה מגיעים לצומת נוספת.
אפשר להמשיך עם הסימון הכחול ולחזור לנקודה שממנה התחלנו את הסינגל (כך המסלול ייצא כ-5 ק"מ) או לפנות ימינה לכיוון סינגל לא מסומן ולהמשיך איתו מסביב ליער בכיוון ממנו הגענו.

14203045_1348425828520646_1650381236_o

בנק' ה-6 ק"מ מחכה הפתעה – הארז אותו שתל בן גוריון ושמעניק לשביל את שמו. קצת פחות מרשים ממה שמצפים – אבל פיסת היסטוריה קטנה.
ממשיכים עם הסינגל ויורדים בסופו לאזור שולחנות פיקניק של קק"ל ואז מתחברים לכביש המקיף של יער ירושלים בנק ה-6.5 ק"מ.
משם ממשיכים בשולי הכביש (זהירות מהתנועה), דרך העליה של יד ושם וחזרה עד לחניון ממנו התחלנו.

*ממליץ בחום למי שלא מתמצא להוריד את המסלול לשעון כי זה באמת יכול קצת לבלבל מרוב פניות ופיתולים. מצד שני – זה תא שטח ממש קטן אז גם אם מאבדים את השביל, אי אפשר באמת ללכת לאיבוד וקל לחזור דרך הכביש לנקודת ההתחלה.

ריצה מהנה

ריצות שטח: כל המסלולים

להורדת המסלול לשעון לחצו כאן

המדריך המלא להורדת מסלול לגרמין, לסונטו ולפולאר

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

תגובה אחת

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.