מרחק: כ-27 ק"מ מעגלי
טיפוס מצטבר: 920 מטר
נקודת מוצא: בר בהר  – בר גיורא (Waze)

בהרי ירושלים יש מגוון גדול של אפשרויות והמסלול הזה הוא גם יפה במיוחד וגם מגלם בתוכו עליות וירידות, שטח טכני מאוד ושטח נוח לריצה – בקיצור, הכל מהכל. המסלול ברובו נע לאורכם של שני נחלים – נחל זנוח ונחל מערה.

את המסלול כדאי להתחיל בחושך כדי שהסיום יהיה בשעות נוחות. קחו בחשבון שכל חלקו האחרון של המסלול הוא בסימן עלייה ורובו חשוף, לכן כדאי להתחיל מוקדם.

סיפור דרך

מחנים את הרכב בבר בהר וחוצים את הכביש בזהירות לתחילת המסלול. מתחילים במגמת ירידה בשביל רחב וחוברים ימינה לשביל המסומן כחול. לאחר קילומטר וחצי בפיצול לוקחים את השביל הירוק וממשיכים בו עד שמגיעים לשביל האדום ופונים בו שמאלה. לאחר כמאתיים מטרים שוב יש פיצול שבילים, הפעם ניקח את השמאלי – סינגל אוזן-תנור שמוריד אותנו דרך חירבת תנור עד לשדרת הדקלים של עין מטע.

מכאן נמשיך בשביל האדום במגמת עלייה עד לחיבור עם השביל הכחול, שמוביל לחניון ובו נקודה למילוי מים. כאן נחבור לשביל הקיסר – שביל במגמת ירידה שתהנו לרוץ בו. הוא מתחיל כשביל יחסית רחב, ולאחר מעבר הכביש בק"מ 7.5 הופך לסינגל זורם שאפשר להאיץ בו.

קצת אחרי הקילומטר ה-9 נחצה את הכביש לשביל רחב המשולט לכיוון נחל זנוח. השביל מתגלגל בעליות וירידות לסרוגין לצידי הנחל (סימון כחול)

מק"מ 11 לערך נתחיל במגמת עלייה מתמשכת עד ק"מ 15 – את רובה ניתן לרוץ. בק"מ 12.5 השביל מתפצל, ניקח את השביל השמאלי, ובק"מ 14 נחבור שמאלה (אדום) לעליית כביש תלולה עד לשיא גובה.

מכאן נרד בסינגל טכני כשלושה וחצי ק"מ לכיוון כביש 3855 ונפנה ימינה בשביל המקביל אליו. נפנה שוב ימינה בשביל האדום שמוביל לנחל מערה ולמערת התאומים.

זהו החלק האחרון המשמעותי של המסלול שבו תטפסו כ-400 מטרים במצטבר בשטח שחלקו מעברי בולדרים, חלקו טכני מאוד וחלקו נוח. שימו לב שרוב המסלול מעכשיו הוא יחסית חשוף ולכן אם הגעתם לכאן כשכבר חם בחוץ, יהיה לכם יותר קשה.

ממשיכים כל הזמן על השביל האדום, עד שמגיעים לחירבת בית עיטאב, שם תפגשו שרידי מבצר צלבני. מכאן נרד (עדיין באדום) לעין בית עיטאב.

ממשיכים בשביל הרחב המסומן באדום שמתחיל במגמת עלייה. השביל הופך לכביש ליד חניון בר גיורא ובית הקברות, וממשיך בירידה עד לנקודת הסיום.

ריצות שטח: כל המסלולים

המסלול נבנה באמצעות Israel Hiking Map, ניתן להוריד מסלול מכאן

ניתן להוריד מסלול לשעון גם מכאן (מהמחשב בלבד).

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר בעמוד הפייסבוק

בואו לדבר על ריצה בטלגרם שלנו

רוצים להתעדכן בכל מה שחדש? כאן מצטרפים לניוזלטר שלנו (בלי חפירות)

  1. מיכאל

    תודה על שיתוף המסלולים המקסימים.
    אהיה שם בשישי הקרוב לפנות בוקר 🙂

    הגב

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.