המסלול של קובי שרביט ואביבית משען

אורך המסלול: כ-60 ק"מ לא מעגלי (P2P)
טיפוס מצטבר: 1,200 מטר
דרגת קושי: בינוני
נקודת מוצא: קופות אתר החרמון

שביל הגולן בנוי ממקטעים. אביבית משען ואנוכי בחרנו לרוץ את מקטעים 1-7 ביומיים: ביום הראשון רצנו 48 ק"מ מהחרמון עד עין זיוון, וביום השני 23 ק"מ מעין זיוון לחושניה (סה"כ 71 ק"מ כולל התברברויות).
מקטעי שביל הגולן שעברנו – 1: מהחרמון לנמרוד 7 ק"מ. 2: מנמרוד לתל קצעה 7 ק"מ. 3: מתל קצעה לאנדרטת פלס"ר 7, 7 ק"מ. 4: מאנדרטת פלסר 7 לבאב אל הווא 10 ק"מ. 5: מבאב אל הווא לחניון עין זיוון 10 ק"מ. 6: מחניון עין זיוון להר חוזק 9 ק"מ. 7: מהר חוזק לחושנייה 10 ק"מ.
אפשר לחלק את המסלול המוצע כראות עיניכם ובהתאם ליכולות והרצון שלכם.

20160830_082602

דגשים חשובים על המסלול

מדובר בריצת שטח עם חלקים טכניים מאוד בדרגות קושי משתנות, מקשה מאוד ועד בינוני-קל. רוצו בנעליים עם אחיזת שטח גבוהה. הריצה כוללת אזורים עם דרדרות ונטייה להחליק, וכמו כן דרכים רומיות. בנוסף רצוי לרוץ עם נעל בעלת Rock Plate משובח. את היום הראשון רצתי בנעל שהעבירה את המהמורות לכף הרגל ודי סבלתי, ביום השני השתמשתי בנעל אחרת שבלמה הרבה יותר טוב את המהמורות.

  1. אין נקודות מים בקצה המקטעים, ויש לדאוג ללוגיסטיקת מים או להיות נכונים לרוץ עוד כמה קילומטרים לנקודות המים, כמו שאביבית ואני עשינו, וכך הארכנו את הדרך.
  2. מסוכן מאוד לרוץ בחשיכה. השטח משובש יש בורות ונקודות שניתן ליפול בדרך. יש גם הרבה מאוד חזירי בר!
  3. אסור לסטות בשום אופן מהדרך המסומנת, יש שטחי מוקשים מכל הצדדים.
  4. השמש קופחת וחובה להתמגן בביגוד מתאים ובקרם הגנה – אחרת פשוט נשרפים.
  5. אם נוסעים ברכב אחד ונעזרים במוניות לצורך הקפצה יש לצפות להוצאה גבוהה מאוד. רצוי לצאת בשני רכבים לצורך הקפצות.
  6. יש מסעדת בשרים דרום אמריקאית מצוינת בצומת וואסט.

אם הגעתם עד לכאן, אפשר לצאת לדרך.

סיפור דרך

מובטחת לכם ריצה מהנה ויוצאת דופן. הנופים משתנים לאורך כל הדרך. עוברים דרך מטעים אין סופיים של תפוחים ונשירים, ענבים ותאנים מתוקים תלויים להם על גבי כל חומה שעוברים, והרצים צריכים להתאפק לא לזלול יותר מדי, פשוט ממכר.
מתחילים מימין לקופות של אתר החרמון עם הסימון לבן-כחול-ירוק (חרמון, כנרת, גולן) יורדים במסלול קשה לכיוון מג'דל שמס בוואדי, יער של חצבים פורחים מקדמים את פניך לאורך הדרך. ממג'דל שמס ממשיכים לנמרוד שהוא היישוב היהודי הגבוה בארץ.

עוברים דרך שבילים חקלאיים לברכת רם – רצים לאורכה עד לתל קצעה. מתל קצעה ממשיכים לאנדרטת פלס"ר 7, בדרך רואים את מחצבות סקוריה וחולפים ליד הר אודם. מאנדרטת הפלס"ר ניתן לרוץ כקילומטר דרומה למלא מים בקיבוץ אלרום (יש מים ושירותים בחדר האוכל).

gopr0102

מאנדרטת פלס"ר לבאב אל הווא, שם עוברים את הר חרמונית ומגיעים לתצפית אתר הקרב של עמק הבכא ואנדרטה לזכר הנופלים מגדוד 77. מבאב אל הווא ממשיכים לאורך מעגל בנטל ורצים במעלה ההר. (ניתן למלא מים בבית הקפה קופיענן שבפסגה שם קיבלנו יחס נהדר ומזמין). יורדים מההר בירידה תלולה טכנית ומסוכנת, וממשיכים עד עין זיוון.
מעין זיוון רצים לכיוון הר חוזק. בדרך עוברים מתחת לטורבינות הרוח ביער בני רסן, חוויה בפני עצמה. חולפים לא רחוק מאלוני הבשן, שם ניתן בתוספת של 700 מטר לכל כיוון למלא מים. משם ממשיכים לכיוון תחנת שאיבה, חוצים את כביש 98 דרומית לצומת בשן ורצים לכיוון שמורת אירוס הגולן. עוברים בחורבות חושניה ומגיעים לכביש מס' 87 שם סיימנו את המסלול.

ריצה מהנה

ריצות שטח: כל המסלולים

להורדת המסלול לשעון לחצו כאן

המדריך המלא להורדת מסלול לגרמין, לסונטו ולפולאר

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

תגובה אחת

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.