גילוי נאות: בניגוד לאתרים אחרים, הסקירות באתר לא ממומנות ע"י יבואנים

הגרסה החדשה של הוקה Speedgoat 5 כבר בשטח, ויש בה שינוי אחד משמעותי מהגרסה הקודמת. האם תאהבו את השינוי?

נתונים טכניים
משקל: 316 גרם (מידה 10.5 אמריקאי)
דרופ: 4 מ"מ
מרחק מבחן: 97 ק"מ, פרטים בסטרבה

על ההוקה Speedgoat 4 כבר כתבתי בסקירה שעלתה במרץ 2020. מאז עבר די הרבה זמן, ורק עכשיו הדגם החדש מושק בישראל. אני השגתי את הנעליים בחו"ל, כך שיצא לי כבר לרוץ איתן, לקבל תחושה ולגבש חוות דעת.

בגרסה הקודמת, בדקתי את הנעל במידת רוחב  E (רחבה) – הפעם הלכתי על נעל במידת רוחב רגילה, אבל לקחתי חצי מידה גדולה יותר וזה התאים גם מבחינת הרוחב (לא יודע אם בישראל בדגם הזה יביאו מידות רוחב).

כחלק מהמבחן, רצתי עם הנעליים בתוואי שטח משתנים, במשטחים יבשים הכוללים שבילים מהודקים, דרדרות, סינגלים נוחים וסינגלים מאתגרים.

יתרונות
שיכוך – אתחיל כבר בהתחלה עם ההבדל העיקרי והבולט מכל ב-Speedgoat 5 לעומת הדגם הקודם, וזה עניין השיכוך. אם רצתם בעבר עם ספידגוט, אתם בוודאי מכירים את תחושת המרשמלו – אותו שיכוך שסופג אליו את עוצמת הנחיתה ומרכך אותה בנעימות. זה היה קיים בדגם הקודם ומאוד אהבתי את זה. תחושת הנחיתה הרכה היא לכאורה הפוכה למה שצריך בשטח (כי השטח בעצמו מרכך וסופג את הצעד שלנו), אבל אני חושב שזה היה יתרון גדול – בעיקר בריצות אולטרה, אז הרגליים מתעייפות וכל חסד שאפשר לתת להן, כדאי לתת.

בדגם הזה, בתחושה שלי משהו השתנה. השיכוך הרבה יותר נוקשה מהדגם הקודם. כאילו הנעל מסרבת "להיפתח" ואין זכר לכל תחושת הסקוויש. אז למה זה בכל זאת מופיע בסעיף היתרונות? אני בטוח שחלקכם לא יסכים איתי, אבל בתחושה שלי זה הרגיש לי הרבה יותר יעיל. אני חושב שיש בקשיחות הזאת אלמנט של ניצול טוב יותר של האנרגיה. במקום שהרגל "תשקע" במשטח רך, היא מקבלת החזר טוב יותר ממשטח שהוא נוקשה יותר.

גפה עליונה – הגפה העליונה חודשה לגמרי בדגם הזה. היא עשויה מבד גמיש ונמתח ונעימה למגע – הרבה יותר מהדגם הקודם.

עמידות חומרים – ה-Speedgoat 5 בדומה לדגם הקודם, בנויה היטב, מהסוליה ועד לשרוכים. החומרים שלה נעימים, ועמידים בכל המשטחים. לא נרשמו בעיות מיוחדות בעניין זה.

אחיזת שטח – ל-Speedgoat 5 בדומה לגרסה הקודמת יש סוליית Vibram עמידה וחזקה בעלת זיזים, שנותנים אחיזה טובה מאוד בכל המשטחים.

חסרונות

משקל – עדיין עניין משקל הנעל לא בא ליידי פתרון. הנעל שוקלת 316 גרם וזה מעט כבד. הוקה יודעים לייצר נעליים קלות יותר – נקווה שבדגם הבא יצליחו להוריד מהמשקל.

גמישות – בדומה לדגם הקודם, בדגם הזה עוד יותר באה ליידי ביטוי הנוקשות וחוסר הגמישות של הגפה האמצעית בגלגול הרגל קדימה.

סיכום

ה-Speedgoat 5 עושה שינוי שלא בטוח שכל חובבי הדגם הקודם יאהבו, אבל סביר להניח שהשינוי הזה ימשוך אליה רצים חדשים. זאת בסך הכל נעל טובה ואמינה, שמחזיקה את הרגל היטב ונותנת חווית ריצה טובה בשטח. כאמור, השיכוך שלה שונה וטוב בעיניי, בעיקר משום שהוא מנצל היטב יותר את האנרגיה. היא אוחזת היטב בכל המשטחים שנבדקו, ויש לה עמידות חומרים טובה.

טעון שיפור: גמישות הנעל נפגמת ככל שגפה האמצעית יותר קשיחה ולזה צריך להימצא פתרון.

ציון: 9

*** כל נעל שקיבלה ציון מ-8 ומעלה בהחלט שווה לנסות

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.