המסלול של נועה פורת

אורך מסלול: 30 ק"מ מעגלי
משך מסלול: 3.5-4 שעות (תלוי בקצב)
רמת קושי: בינונית 570 מטר טיפוס מצטבר
אופי המסלול: מיוער ומוצל בחלקו עם שבילים רחבים + סינגלים. מתאים לכל עונות השנה. דרך הנוף הדרומית חשופה לחלוטין ולכן מומלץ לרוץ בה בשעות המוקדמות בחודשי הקיץ. הקטע המיוער מתחיל רק אחרי הקילומטר ה-12 וגם אחריו יש מקטע חשוף מק"מ 17 עד 23.
נקודת מוצא: הכניסה ליער הקדושים, קרוב לכניסה של הישוב אשתאול (למגיעים מכביש 1, סעו עד אשתאול, בצעו פניית פרסה וכ-300 מטרים אחריה, פנו ימינה לתוך יער הקדושים).

יער הקדושים ניטע על ידי קק"ל בשנת 1951 ובו שישה מיליון עצים להנצחת קורבנות השואה. הוא משתרע משני צידיו של נחל כסלון. ביער כמה סוגים של עצים כגון אורנים, ברושים, אלון מצוי ואלה ארץ ישראלית. מומלץ לעשות חימום קצר לפני שמתחילים את המסלול כי כבר בתחילתו נכנסים ל-7 ק"מ של עלייה רצופה וקשה. בזמן שתיקחו אוויר בעלייה אל תפספסו את הנוף המדהים שמתגלה ככל שממשיכים לעלות. המסלול כולל את השביל שסביב גבעת מייש שמאד מומלץ – מדובר בשביל טבעתי באורך קילומטר. לאחר 500 מטרים מתחברים לסינגל עין רפא שמתאים לריצה אחרי מספר ימי שמש. יום אחרי הגשם הוא עדיין היה בוצי. אפשר היה ללכת בו, לא ניתן היה לרוץ בו מפאת סכנת החלקה. המסלול באיכות טובה, הנוף מרשים וכדאי לעצור לאתנחתא קצרה בעין לימון לפני הירידה לכסלון.

סיפור דרך

יוצאים על דרך אספלט המסומש"ת (סימון שבילים) באדום ורצים איתה עד שעוברים את מערת בני ברית. קצת אחרי המערה יש פניה ימינה לדרך הנוף הדרומית המסומש"ת בכחול. שם מתחילה עליה קשה של כ-4.5 קילומטרים, עולים ונהנים מהנופים של נחל כסלון שמתחתכם ומדרך הנוף הצפונית שעל הרכס ממול. קצת אחרי הק"מ ה-9 יש פניה חדה שמאלה לשביל מסומ"ש ירוק. רצים בו כ-700 מטרים ומגיעים לגבעת מייש. משם יוצאים להקפה של גבעת מייש בשביל קצת פחות טוב – סוג של דאבל. הסיבוב מקיף את הגבעה ויש בו תצפית יפה לכל האזור. בתום ההקפה (כיוון הסיבוב לא באמת משנה), ממשיכים עם השביל הירוק עוד כחצי קילומטר עד פניה ימינה לסינגל מסומ"ש שחור. זה סינגל עין רפא ואיתו נמשיך עד קילומטר 17 בערך. השביל הוא סינגל ברובו ובחלקו דרך טובה. ממשיכים עם הסינגל עד שהוא פוגש בשביל ישראל. פונים שמאלה וממשיכים עם שביל ישראל. אפשר לעשות הפסקה בעין לימון. שביל ישראל יקח אתכם בירידה מתונה עד מערת בני ברית. משם עולים על האספלט המסומ"ש אדום בחזרה לרכב. 10420293_887374784629453_4235380335959215918_n

ריצה מהנה

המדריך המלא להורדת מסלול לגרמין ולסונטו

לינק להורדת המסלול בקישור כאן

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.