מרחק: 37 ק"מ מעגלי
טיפוס מצטבר: 870 מטר
נקודת מוצא: מדרשת בן גוריון – קבר בן גוריון (WAZE)

כשהחורף מתחיל – זה זמן לחקור את השבילים הקסומים של המדבר. המסלול הזה מתחיל ומסתיים בשדה בוקר, ועובר בשבילי 4X4 רחבים, ערוצי נחל, סינגלים, מעברי הרים וצלעות הרים. 

רגע לפני שמחליטים לצאת לריצה במדבר חשוב לבדוק היטב היכן עובר המסלול שלכם, והאם יש סכנת הצפות באזור – לא לוקחים סיכונים מיותרים. דבר נוסף הוא נושא המים: בחורף קריר יותר במדבר ויש נטייה טבעית לשתות פחות, לכן שמרו על משמעת מים מסודרת וקחו איתכם חצי ליטר יותר ממה שאתם צריכים, למקרה חירום.

סיפור דרך

יוצאים מהחניון ומתחילים לרדת בשולי הכביש – כעבור כ-50 מטרים יש ירידה ימינה לשביל המסומן באדום. בסיום הירידה נפנה שמאלה לדרך 4X4 רחבה העוברת בחניון הלילה, איתה נמשיך עד שנגיע לצומת T עם השביל הכחול (ק"מ 4.7 בערך). נפנה שמאלה ונמשיך עד לצומת T הבאה שבה ניקח שמאלה לציר השחור. 

נמשיך כ-400 מטר בשביל ונפנה ימינה לציר הכחול שלוקח אותנו דרך נחל צרור במגמת עלייה עד להר צרור, ממנו ניתן לקבל תצפית פנורמית של האזור. 

מתחברים ימינה לציר האדום רצים עליו בירידה ועלייה לסרוגין. כעבור 2.5 ק"מ לערך, ניקח את השביל שפונה שמאלה. זהו שביל לא מסומן וייתכן שבשטח יהיה קשה לעיתים לראות אותו אז מומלץ להיצמד למסלול שבשעון. השביל הזה מוביל להר קטום (שנראה כמו גבעת טירמיסו). נרד מצידו השני של ההר ונמשיך בשביל עד שנגיע לצומת שבילים, שבה נפנה ימינה (שחור) ומובילה לנחל חצץ (ק"מ 16.5 לערך).

נמשיך בנחל חצץ בשביל שמטפס על מעברי הרים ופונה בק"מ 21 ימינה לנחל דרוך. ההתקדמות בנחל דרוך היא איטית. היא כוללת מעברי בולדרים וסלעים, ירידה ביתדות והליכה זהירה במצוקים כשמתחתיכם תהום פנטסטית. נמשיך להתקדם בנחל עד שהוא הופך ליריץ ונמשיך בו עד המפגש צירים בק"מ 29.

נפנה ימינה לציר השחור. קצת אחרי ק"מ 30 יש פנייה שמאלה שמובילה לחוד עקב ועין עקב, למי שירצה לשלב אותם במסלול מומלץ לקרא עליהם כאן. אני המשכתי ישר ועליתי את מעלה צין עד השביל האדום, פניתי שמאלה והתחברתי לשביל הירוק עד לנקודת ההתחלה. 

ריצות שטח: כל המסלולים

המסלול נבנה באמצעות Israel Hiking Map, ניתן להורדה מכאן

המדריך המלא להורדת מסלול לגרמין, לסונטו ולפולאר

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

 

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.