סדרת רצים בזמן – ההיסטוריה של אימוני הריצה למרחקים ארוכים, יוצאת לדרך. נחשון שוחט לוקח אותנו במסגרת הפודקסט למסע היסטורי אל האבות המייסדים שהניחו את יסודות תורת האימון  

את נחשון שוחט כמעט כולכם מכירים. ומי שלא, חייב לרוץ ולהקשיב לפרק שהקלטנו איתו בפודקסט "קצב דיבור". הוא רץ מוכשר וככל הנראה בעל הידע המעמיק ביותר בתחום הריצה והאתלטיקה בישראל. הידע העצום שיש לו, מאפשר לנו לשוטט יחד איתו על ציר הזמן במקומות שונים בעולם ולמפות את התופעות המשמעותיות שהניחו את היסודות לתורת האימון כפי שאנחנו מכירים אותה כיום. את כל אלה הקלטנו לפרקים בסדרת ההיסטוריה של אימוני הריצה למרחקים ארוכים – רצים בזמן.

המסע הזה של נחשון, החל עוד ב-2016, בשעה שכתב סדרה של 20 פרקים באתר דה באזר. כפי שכתב שם, גם בפרקי הפודקסט "רצים בזמן" הוא חוזר לסיפור האישי והמרתק של דמויות מפתח בעולם הריצה (מאמנים ורצים), ולתרומה שלהם לתורת האימון והתפתחותה. במהלך הסדרה נתוודע למקורם של מושגים שכולנו מכירים כגון אינטרוולים, פארטלק, טייפר ועוד, ונדבר על מה מהגישות שפותחו בעבר רלוונטי לנו להיום.  

זה יהיה מסע מופלא מלא בסיפורים מעוררי השראה על פורצי הדרך מפאבו נורמי והפינים המעופפים, דרך זאטופק האגדי, הייג ואנדרסון, רוג'ר באניסטר, ג'ים פיטרס, אבבה ביקלה ועוד ועוד. הסדרה מיועדת לכל הרצים בכל הרמות והיא דרך להעשיר את הידע ולצלול לעולם טהור של ספורט, שכל אחד יכול להתחבר אליו. 

אני רוצה להודות באופן אישי לנחשון על שבחר בנו לארח ולהתארח במסע המרתק הזה. מורן ואני היינו שם כדי לשאול שאלות, לעורר דיון ובעיקר כדי לשתות בשקיקה כל טיפת ידע שנחשון נתן בנדיבות. תודה נחשון –  הכבוד כולו שלנו.

מה בפרק המבוא?

נתחיל בלהבין את מטרות הסדרה ולמקם על ציר הזמן את "ההתחלה". הכוונה לשים את האצבע על הניצנים הראשונים שעליהם ניתן לומר שהם היו המצע עליו הונחו הזרעים מהם צמחה תורת האימון. אלה היו גישושים ראשונים, לא משהו מסודר ותמיד מובן.

נדבר בסדרה על הרחבת ארגז הכלים, התרומה לתורת האימון ונפתח לדיון את מה שלמדנו מהרצים הגדולים בהיסטוריה ומה מזה רלוונטי לאימון שלנו כיום. נדבר על כמות מול איכות, על התרומה של המדע לספורט ולהיפך, נדבר על עקרון המחזוריות, האספקט המנטלי ועוד. 

 

מוזמנים להירשם לפודקסט קצב דיבור ולקבל עדכון בכל פעם שעולה פרק חדש. אל תפספסו את "פרסומות שפחות" בסוף הפודקסט.
זאת קבוצת הפייסבוק שלנו (מוזמנים לעקוב) וזה הטלגרם של קצב דיבור. מוזמנים להצטרף, להגיב ולשאול שאלות את המרואיינים הבאים שלנו.

 

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.