אלטרה חוזרת עם גרסה חדשה של Lone Peak, בעיצוב רטרו שאי אפשר להתעלם ממנו ועם אחיזת שטח טובה שתשאיר אתכם קרובים לקרקע

גילוי נאות
בניגוד לאתרים אחרים, הסקירות באתר לא ממומנות ע"י יבואנים. הנעליים ניתנו לצורך סקירה, וכנהוג באתר זה, אין מגבלות על הביקורת – לטוב ולרע

נתונים טכניים
משקל: 314 גרם
דרופ: 0 מ"מ (25 מ"מ)
מרחק מבחן: 215 ק"מ, פרטים בסטרבה

אלטרה Lone Peak 7 היא נעל שטח בעלת מבנה רחב בחלק הקדמי, שמאפשר פריסת אצבעות בצורה טבעית. הנעל, ככל נעלי אלטרה בעלת דרופ אפס, שוב כדי לשאוף למנח טבעי ככל שניתן. סקרתי בעבר את דגם 4.5 של הנעל, ובאתי לבדוק מה התחדש מאז – מסתבר שיש שינויים אבל הם לא מרחיקי לכת. וזה לא בהכרח רע.

יתרונות

שיכוך – השיכוך ב-ALTRA LONE PEAK 7 הוא בינוני מבוסס על EGO – החומר המשכך של אלטרה שקיים בכמה דגמים. זה מאפשר לנעל מצד אחד לשכך את הנחיתה בצורה טובה ומצד שני לא לגרום לניתוק מהקרקע. אם אתם מהרצים שאוהבים להרגיש קצת את האבנים והקרקע מתחת לרגליים, תאהבו מאוד את הנעל הזאת. היא מצויידת ב-Stone Guard, מן שכבה קשיחה בתוך הגפה האמצעית שתפקידה לספוג את מהמורות השטח והאבנים ולשמור על הרגל – אלמנט שהולך עם הדגם הזה כבר שנים.

אחיזת שטח – ל-ALTRA LONE PEAK 7 יש אחיזה טובה בקרקע ברוב המשטחים בהם רצתי עם הנעל. הסולייה המשוננת שלה נתפסת היטב בשטח ברוב התוואים והיא מומלצת בעיקר במשטחים לא טכניים במיוחד.

שיפור מדגמים קודמים – ניכר שבאלטרה משתפרים מדגם לדגם, תוך שהם לומדים את הנקודות היותר בעייתיות בדגמים קודמים ומשפרים אותם. כך למשל, בדגמים קודמים הרוחב היה רחב מדי ובכל פנייה הרגל היתה זזה בתוך הנעל בחופשיות, ב -ALTRA LONE PEAK 7 זה כבר לא קיים. הם עדיין רחבות אבל לא רחבות מדי.

עיצוב – אני בדרך כלל לא נוטה להתייחס בסקירות לצבע הנעליים או לעיצוב והנראות שלהן, אבל אני חייב לציין הפעם את עיצוב הרטרו המגניב שעשו באלטרה לדגם הזה, וגם בצבעים הנוספים זה נראה טוב.

חסרונות

ריצה בדרדרות – ALTRA LONE PEAK 7 נוחה לריצה ברוב המשטחים אבל בשטח טכני שיש בו דרדרות, היא פחות תתאים לדעתי. הלאגים שלה לא בנויים לאחיזה עמוקה בשטח ולכן בדרדרות בשיפועים היא פחות מצטיינת.
משקל – המגמה העולמית היא להפוך את הנעליים לכמה שיותר קלות, ולכן קצת מפתיע שבגרסה השביעית הנעל הפכה להיות יותר כבדה מבעבר.
סיכום
ה-ALTRA LONE PEAK 7 היא נעל שתתאים לרוב רצי השטח, בעיקר למי שרץ על משטחים פחות מאתגרים. מי שאוהב Ground Feel יקבל מזה והרבה. הנעל מתאימה כמעט לכל תוואי השטח, והיא אוחזת היטב את הרגל בצורה טובה מאוד, וניכר שאלטרה הכניסה כמה שיפורים בדגם הזה לעומת דגמים קודמים. העיצוב שלה בולט בנוף נעלי השטח, והמשקל שלה קצת דורש הפחתה – נקווה שבדגם הבא.

ציון: 8

*** נעל שקיבלה ציון מ-8 ומעלה בהחלט שווה לנסות

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.