גילוי נאות: בניגוד לאתרים אחרים, הסקירות באתר לא ממומנות ע"י היבואנים

רגע לפני שהקיץ כאן וריצות הלילה הופכות לשיגרה בדקנו עבורכם את פנס הראש Petzl Swift RL. מה היתרונות ומה החסרונות שלו? כל הפרטים בסקירה

נתונים טכניים

משקל: 100 גרם
עוצמת תאורה מקסימלית: 900 לומנס
טכנולוגיה: Reactive Lightning
סוללה נטענת 2350mAh Lithium-Ion בכבל מיקרו USB

חברת פצל הוציאה את הדגם החדש Swift RL, שהוא למעשה שילוב של הנוחות והגודל של הפנסים הקלים שלה עם עוצמת תאורה של פנסי הקצה שלה. עם יציאתו של ה-Swift RL לשוק הוא למעשה הפך להיות הפנס העוצמתי ביותר של החברה עם עוצמה של עד 900 לומנס. לקחתי את ה-Swift RL לסקירה כבר לפני כמה חודשים, ורצתי איתו בשטחים משתנים ובלילות חשוכים לגמרי ולילות עם ירח מלא.

טכנולגיית Reactive Lightning

בדומה לפנסים מסדרת NAO שיצאו בשנים האחרונות, פצל משתמשת גם בפנס זה בטכנולוגיית Reactive Lightning. הטכנולוגיה מבוססת על חיישן בחזית הפנס שאומד את המרחק אליו אתם מסתכלים ובהתאם לכך משנה את עוצמת התאורה. אם אתם מביטים לעצם קרוב אליכם כמו למשל על מפה או על הרגליים שלכם, עוצמת התאורה תהיה נמוכה. כשתרימו את הראש ותסתכלו קדימה, הפנס יאיר בתאורה חזקה יותר. בכך למעשה יש חסכון בסוללה לעומת תאורה בעוצמה קבועה. בנוסף לתאורה הריאקטיבית יש לפנס גם אופציה לתאורה קבועה.

מצבי הפעלה

ל-Petzl Swift RL יש 6 מצבי תאורה, על כולם שולט כפתור הפעלה אחד. מצבי תאורה: תאורה חלשה, בינונית וחזקה – כשניתן להשתמש בפנס במצב ריאקטיבי או קבוע.

השימוש והמעבר בין המצבים קל מאוד.

לחיצה 1 – ריאקטיבי חלש.

לחיצה 2- ריאקטיבי בינוני.

לחיצה 3 – ריאקטיבי חזק.

לחיצה ארוכה תעביר בין מצב ריאקטיבי למצב קבוע (שתי הנורות דולקות).

לחיצה 1 – קבוע חלש.

לחיצה 2 – קבוע בינוני.

לחיצה 3 – קבוע חזק.

את כפתור ההפעלה ניתן להזיז הצידה ובכך לנעול אותו. זה שימושי מאוד כאשר אתם לוקחים איתכם את הפנס בווסט ריצה ולא רוצים שבטעות הוא ידלק.

מצורפת טבלת יצרן לגבי נתוני עוצמת התאורה בכל אחד מהמצבים (לא נבדק בסקירה).

מצב תאורה צבע תאורה סוג תאורה עוצמת תאורה מרחק הארה זמן הארה
Reactive Lightning לבן זמן הארה מקסימלי  100 לומנס 35 מטר 10 עד 50 שעות
סטנדרטי 300 לומנס 55 מטר 5 עד 40 שעות
עוצמה מקסימלית 900 לומנס 150 מטר 2 עד 30 שעות
Standard Lightning זמן הארה מקסימלי 10 לומנס 12 מטר 100 שעות
סטנדרטי 200 לומנס 55 מטר 5 שעות
עוצמה מקסימלית 550 לומנס 110 מטר שעתיים

חשוב לציין שהשימוש בתאורה הריאקטיבית אמנם מאריך את זמן הסוללה אבל הוא משתנה משימוש לשימוש, ולכן טווחי השעות הגדולים שאתם רואים בטבלה. בהמשך אמליץ על השימוש האופטימלי בעיניי בפנס.

סוללה

לפנס סוללה נטענת בכבל מיקרו USB. זמן טעינה על פי היצרן 6 שעות, לי זה לקח גם 4 שעות. לפנס חיווי שמציג את מצב הסוללה בשנתות וכמה נשאר לכם לפני שתצטרכו להטעין אותו.

רצועה

לפנס רצועה גמישה ומתכווננת להידוק הפנס לראש ועליה פסים מחזירי אור.

ריצה עם הפנס

כאמור, רצתי עשרות ריצות עם ה-Petzl Swift RL, בתנאים שונים, כולל בגשם. בתחושה הכללית הפנס נוח על הראש. בניגוד לפנסים הגדולים יותר, כמו ה-NAO למשל שיש לו משקל כמעט זהה מלפנים ומאחור שיוצר איזון, כאן כל המשקל מרוכז מלפנים, אבל כאמור מדובר ב-100 גרם שהם כמעט ולא מורגשים על הראש – גם לא אחרי הרבה שעות ריצה.

באמצעות הרצועה ניתן להתאים בקלות את הפנס לראש (ברגע שמבינים את הפטנט), ובמהלך הריצה הוא לא זז מהראש.

עוצמת התאורה – נדמה שבשנים האחרונות יש מרוץ אחר הלומנס. כל היצרנים מחפשים לייצר פנסים עם עוצמת תאורה גדולה יותר. לדעתי זה מבורך אבל זה ממש לא צריך להיות השיקול בבחירת הפנס. גם פנס שנותן תאורה של 350-500 לומנס יכול להספיק. קחו בחשבון שככל שהעוצמה גדולה יותר היא דורשת יותר אנרגיה מהסוללה.

מהבדיקה שלי את כל מצבי התאורה שמציע הפנס, לדעתי המצב האופטימלי לרצי שטח שרוצים תאורה מספקת וזמן סוללה ממושך הוא על תאורה ריאקטיבית בינונית. זה בהנחה ואתם לא רוצים "לשחק" עם מצבי התאורה תוך כדי ריצה.

מצב תאורה חלשה מתאים בעיניי רק למצב מינהלתי, כאשר אתם בהתארגנות לפני או אחרי ריצה וזקוקים לתאורה קרובה ולא מסנוורת. לריצה זה בטח לא מספיק.

מצב התאורה החזקה ביותר הוא מצוין ומכסה שטח רחב ולמרחק רב. למרות זאת הוא לא ממש הכרחי ו"המחיר" של השימוש בו הוא זמן סוללה קצר יותר. הייתי משתמש במצב זה רק אם אני צריך את הפנס לשעתיים שלוש לפני הזריחה או במצב בו יש לי מספיק סוללות לגיבוי.

בריצות שעשיתי עם תאורה ריאקטיבית בעוצמה בינונית הפנס החזיק בסוללה אחת 5-7 שעות. לרוב רצי השטח זה יספיק לאימונים, ולמי שמתכוון להתחרות בחו"ל, שם ממילא יש דרישה לסוללה נוספת עליכם, כך שאתם תוכלו להשתמש בו מהשקיעה ועד הזריחה.

תאורה בשטח – אחרי שמצאתם את מצב התאורה הנוח לכם, תוכלו להתחיל לרוץ. האלומה מספיק רחבה לשבילים בהם אנו רצים. היא מתאימה לסינגלים, דאבלים ועד שבילים לבנים רחבים.

הדברים שאהבתי ב-PETZL SWIFT RL

  • תאורה חזקה
  • משקל קל
  • נוחות תפעול
  • נוח על הראש

הדברים שפחות אהבתי ב-PETZL SWIFT RL

  • מהרגע שהסוללה מתרוקנת יש הבהוב של הפנס שמתריע על המעבר לתאורה חלשה. המעבר לתאורה החלשה יוצר הבדל משמעותי בין איך שהפנס האיר לנו עד אותו הרגע לבין המצב החדש. כפי שציינתי למעלה, התאורה החלשה לא מספיקה כדי לרוץ איתה, ולמעשה מרגע שהפנס עובר לתאורה חלשה אי אפשר להמשיך לרוץ. הייתי רוצה שהתאורה "האחרונה" שהפנס יכול לספק לי תהיה כזאת שעדיין אפשר יהיה לרוץ איתה – בדגמי ה-NAO זה עובד יפה.
  • תאורה אדומה לצרכים מנהלתיים היתה יכולה להיות תוספת נחמדה לפנס.

סיכום

פנס PETZL SWIFT RL הוא שילוב מצוין בין משקל ונוחות לבין עוצמת תאורה. הוא נוח לתפעול ומספק זמן סוללה סביר + לרוב ריצות השטח שתעשו באימונים ובמרוצים.

הטכלונולוגיה הריאקטיבית עושה שימוש חכם בעוצמת התאורה שנותנת לכם יותר זמן סוללה.

לשיפור: מצב התאורה החלשה לקראת סיום הסוללה.

ציון: 9 

*** כל מוצר שקיבל ציון 8 ומעלה בהחלט שווה לנסות

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.