זה אולי האימון שהכי מפחיד רצים, אבל אינטרוולים הוא גם אחד האימונים המרכזיים והחשובים בתוכנית האימון. בפרק 4 של "רצים בזמן" דיברנו על אבי השיטה ועל היישום הנכון שלה

בפרק 4 של "רצים בזמן" דיברנו על אחד הנושאים החשובים, ולפעמים הכאובים אצל רצים חובבים – אינטרוולים. רוב הרצים החובבים חוששים מאימון אינטרוולים בעיקר בגלל שהוא תמיד נקשר לסבל, קושי, דופק מואץ ופחד. 

בפרק זה נלמד על אבי תורת האינטרוולים – וולדמר גרשלר. גרשר פיתח שיטה שבה רצים ריצה קצרה ומאומצת למרחק קצר של עד 200 מטרים עד לדופק 180, ולאחריה מבצעים הפוגה להורדת הדופק ל-120. את ריצה הזאת מבצעים שוב ושוב עם הרבה חזרות, 5 אימונים בשבוע (לשיטתו).

כיום אנחנו יודעים שאימון האינטרוולים חייב לבוא בהקשר הנכון ובתכנון המתאים לכל רץ. השיפור באימון האינטרוולים יבוא במקטע ההתאוששות ולא במקטע המהיר, כפי שטועים לחשוב. כלומר, ככל שנהיה יותר בכושר, נרוץ את מקטע ההתאוששות מהר יותר.

בפרק למדנו גם על ההבדלים באימוני אינטרוולים בין אימוני בינוניות וארוכות וניסינו לענות על השאלה האם המדע מקדים את התוצאות בשטח או להיפך. לסיום נחשון נתן כמה דוגמאות לביצוע אימוני אינטרוולים כיום.  
פספסתם את הפרק הקודם? תוכלו להאזין לו כאן.

מוזמנים להירשם לפודקסט קצב דיבור ולקבל עדכון בכל פעם שעולה פרק חדש. אל תפספסו את "פרסומות שפחות" בסוף הפודקסט.
זאת קבוצת הפייסבוק שלנו (מוזמנים לעקוב) וזה הטלגרם של קצב דיבור. מוזמנים להצטרף, להגיב ולשאול שאלות את המרואיינים הבאים שלנו.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.