גילוי נאות: בניגוד לאתרים אחרים, הסקירות באתר לא ממומנות ע"י יבואנים

נתונים טכניים
משקל: 320 גרם
דרופ: 0 מ"מ
מרחק מבחן: 140 ק"מ, פרטים בסטרבה

הדבר הכי מעצבן ב-Altra Olympus 4.0 הוא שרק עכשיו גיליתי אותן. איך יכול להיות שפיספסתי את הדגם הזה? בתור אחד שרץ עם לא מעט דגמים של אלטרה במשך השנים, ביניהם עם אסקלנטה, לונפיק, טורין וקינג MT, האולימפוס חמקו לי מתחת לרדאר – אבל לא עוד.

בסקירות שלי תמיד התייחסתי לנעליים נטו כמו שהן, ומעולם לא השוותי אותן לדגמים אחרים בטח לא לנעליים של מותג אחר. אבל נדמה שכל מי שיעיף מבט ב- Altra Olympus 4.0 ישים לב מיד שהן מזכירות נעליים פופולריות אחרות. קחו כמה רמזים: נעל שטח מקסימליסטית עם שיכוך גבוה, בעלת סוליית Vibram, גובה סולייה כמעט זהה ומשקל דומה… כמעט שאי אפשר שלא להשוות אותה ל-Hoka Speedgoat שגם אותה סקרתי כאן.

למרות קווי דימיון בולטים על הנייר חויית הריצה עם שני המותגים שונה – וזה הזמן לצלול לתוך הסקירה.

מאפיינים

ככל נעלי אלטרה גם ה- Altra Olympus 4.0 עם דרופ אפס ותא בהונות רחב שמאפשר מרווח נוח לאצבעות בלי לחצים מיותרים.

הגפה העליונה של הנעל עשויה משילוב של בד רשת בחלק העיקרי וחלקים קשיחים בקדמת הנעל למניעת מכות מסלעים ואבנים. הלשון דקה מאוד והחלק האחורי ששומר על העקב קשיח.

הגפה האמצעית שבה החומר המשכך מאוד אלסטית ואפשר להרגיש את זה בלחיצת אצבע – זאת אותה תחושה כמו בספידגוט.

בסולית הויבראם יש זיזים בולטים בחלק הקדמי ובמעטפת, לאחיזת שטח מוגברת.

רצתי עם הנעליים בכל תוואי השטח, גם במשטחים יבשים וגם באדמה רטובה ובבוץ.

יתרונות
שיכוך – Altra Olympus 4.0 הופכת גם את המשטחים המסולעים הקשיחים למעברים נעימים וחלקים. התחושה היא שהנעל היא זאת שסופגת את כל הזעזועים והרץ מקבל ריצה חלקה ורכה. השיכוך הגבוה הזה נשמר לאורך כל תקופת המבחן של הנעל ועושה רושם שהוא שם להישאר לעוד הרבה זמן. החומר המשכך סופג את הקפיצות והנחיתות במעברי הסלע, ושם הנוכחות שלו מאוד מורגשת. מי שמתכנן לרוץ עם ה-Altra Olympus 4.0 ריצות אולטרה ארוכות, יהנה מעומס מופחת שישמור על רגליים רעננות לאורך זמן.

רספונסיביות – הבדל ראשון בין הספידגוט ל-Altra Olympus 4.0 הוא ברספונסיביות, שמורגשת היטב באלטרה וכמעט ולא מורגשת בספידגוט. בעוד הספידגוט בעיקר סופגת את הזעזועים, ה-Altra Olympus 4.0 מצליחה גם לספוג זעזועים וגם לייצר החזר אנרגיה. 

אחיזת שטח – ה-Altra Olympus 4.0 היא חיית שטח והסולייה שלה שבנויה מזיזים ומגרעות נתפסת היטב בקרקע ומעניקה לרץ ביטחון רב. גם בדרדרות וגם בשטח בוצי ורטוב ה-Altra Olympus 4.0 ננעצת בקרקע ומאפשרת תנועה בטוחה.

עמידות חומרים – הזמן, הקילומטרז' ותנאי הדרך המשתנים לא ניכרים על ה-Altra Olympus 4.0. היא מצליחה להישאר כפי שהיתה כשיצאה מהקופסה: אין קרעים בחלקי הבד, אין שחיקה בחומרים לא במראה ולא בתחושה ונראה שיש לנעל עוד הרבה קילומטרים לתת לפני שהיא תהיה מוכנה להשתנות.

גמישות – ב-Altra Olympus 4.0, בניגוד לספידגוט, החלק הקדמי מאפשר גמישות ויש לו נטייה לזרום עם תנועת הגריפה של הרגל הרבה יותר בקלות ממה שהספידגוט איפשרה.

חסרונות

רוחב – כידוע רוחב הנעל בחלקה הקדמי הוא אחד מהסממנים הידועים של אלטרה. עם זאת, יש להם נטייה להיות רחבות מדי וזה מורגש בעיקר בסיבובים. לדעתי צריך להצר במקצת את רוחב הנעל.

משקל – הנעל שוקלת 320 גרם, די דומה לספידגוט ועדיין זה קצת כבד. למרות שמדובר בנעל מקסימליסטית שמשלבת בתוכה לא מעט חומרים, הכיוון צריך להיות במגמת הפחתת משקל – זה יעשה טוב למותג ולרצים.

סיכום

ה-Altra Olympus 4.0 היא נעל שטח שהפתיעה אותי לטובה: גם ברמת השיכוך הגבוהה שלא באה על חשבון רספונסיביות ומאפשרת לרוץ עם הנעל שעות רבות וגם בגלל הקרביות של הסוליה שטורפת בקלות את כל המשטחים. עמידות החומרים מצוינת והגמישות שלה זורמת עם תנועת הרגל. אפשר לרוץ איתה בכל המשטחים ולכל המרחקים שתרצו – חוויה מובטחת.

טעון שיפור: ניתן ורצוי להצר במעט מרוחב הנעל וכדאי שבגרסה הבאה גם יופחת משקל הנעל.

ציון: 9.5

*** כל נעל שקיבלה ציון מ-8 ומעלה בהחלט שווה לנסות

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.