בכתבה הקודמת החלו סדקים בצורך של עדי היקרי להוכיח לעצמה שהיא חזקה – סדקים שהגיעו לשיאם במרוץ בצרפת שם החליטה לעצור ולתת לקולות הפנימיים שלה לבוא ליידי ביטוי. איך זה נגמר? כתבה שלישית ואחרונה בסדרה

חזרתי לארץ ורציתי ללמוד יוגה, למה? לא יודעת, פשוט רציתי. שיעור שני אל תוך היוגה והכל מתחבר. אותו השקט שהביא בי את העוצמה, את ה"זון" שם בהרים, כאן נגיש לי ביום יום, בחיים. בריצות יש רגעים שאנחנו מגיעים אל ה"זון", הרגע הזה בו יש שקט מוחלט והגוף מזיז את עצמו בעוצמה, מה שנקרא תעצומות הנפש בפעולה. והרי רובינו, עומדים שם על קו הזינוק כדי שנדע איך להכיל את החיים, איך לקחת את הרעש שבראש ולתרגם אותו לעצמי הטוב ביותר שלנו. ביום יום, בעבודה, עם המשפחה, הילדים, חברים ובמצבים שונים. היוגה עושה את זה. אין אדם שלא רוצה להיות בתוך השלווה, אבל זה לא אומר שצריך לחיות בתוך מערה.

החלטתי שאני לומדת את זה. לומדת כדי להעביר את זה הלאה. ואת מה בעצם יש להעביר? מה בעצם חוויתי שם בתרגול? חוויתי פשטות. על מזרן היוגה, אין מה להשיג ואין לאן להגיע. לאן שהגעת זה מה שהשגת. נקי, כפי שזה. משמעות פשוטה לכך שאין באמת קו סיום, תוצאה סופית מתבקשת, לא במרוץ, לא על המזרן ולא בחיים עצמם. יש את המקום שהגעת אליו ברגע נתון והוא מושלם כפי שהוא. לעיתים, נדמה לנו, שהערך שלנו נקבע על פי התוצאה הסופית, אך כאשר יש בנו את ההבנה שהתוצאה הסופית היא המקום אליו הגענו, הערך שלנו כבר אינו תלוי בדבר.

DNF זה משהו שקורה בריצות, אך רץ שייקח איתו את האכזבה על כך, יאמלל את עצמו. רץ מנוסה כבר יודע שהמקום בו הוא נעצר זה המקום בו הוא היה צריך לעצור. שם בדיוק הוא אוסף את כל התובנות החדשות מהמסע וצומח כפליים. לאן שהגעת זה מה שהשגת, ויש שם קבלה, צמיחה ושלווה עצומים.

דבר נוסף ומשמעותי שקיבלתי שם, זה את היכולת להרפות, לשחרר שליטה, פשוט להיות. העבודה עם המיינד, מבורכת היא, ובהרבה מקרים הכרחית כדי להתנהל יעיל בחברה בה אנחנו חיים. יחד עם זאת, הישארות רבה מידי בגבולות המיינד מנתקת אותנו מהחוויה האמיתית של החיים. אין האחד עדיף על השני, אלא מציאת האיזון המתאים לכל אדם ברגע נתון. השילוב של עולם הספורט עם תרגול היוגה יוצרים את האיזון הזה כך שתחווה את יכולות השליטה שלך באמצעות המיינד יחד עם היכולת לשחרר שליטה ופשוט להיות.

בתרגול היוגה, שאני מעבירה, האטה יוגה קלאסית, העבודה היא איטית עם דגש על נשימות, חיזוק הגוף והארכת השרירים. כשעובדים לאט, מערכת העצבים נרגעת וזרם המחשבות מתחיל להאט את הקצב, כשזה קורה מתחילים להיות מודעים יותר (כלומר לשים לב) להכל.

היוגה, מציעה התבוננות, האסנות (התנוחות) הן הכלי להביא אותך אליך. התבוננות בצורך להוכיח, ולהרפות. התבוננות בצורך לרצות, ולהרפות. התבוננות באגו, ולהרפות. התבוננות במחשבות חסרות המנוח, ולהרפות. היוגה עוזרת להשקיט את המיינד (No Mind), ואז משהו אחר יוצא מאיתנו בני האדם. בריצה אנחנו חווים את זה כשאנו מגיעים לאותו ה"זון". היוגה מלמדת אותך להיות ב"זון" בכל רגע ורגע, בלי מאמץ, ברכות, אתה לומד אותך, את המחשבות שלך, את האגו שלך, את השקט שלך. יש דבר יותר נפלא מזה? לדעת לשים לב למחשבות ולנהל אותן בריצה זה יתרון עצום עבור הרץ. להיות מאסטר, זה כבר לדעת לנהל אותן בחיים עצמם.

אז למה חשוב לספורטאים לתרגל יוגה? הפן המנטאלי חזק אצל רובכם והוא מביא וימשיך להביא אתכם לכל מקום שתרצו להגיע אליו. אך לפן המנטאלי צדדים רבים. הכרת כל צדדיו פשוט יצור חוויה שלמה עבורכם. וכמובן, וחשוב ביותר, הפן הפיזי. היוגה מהבחינה הפיזית עוסקת בהקשבה והעלאת המודעות לגוף. חיזוק הגוף, הארכת השרירים והגמשתם. זאת ועוד, היוגה מלמדת אותנו לנשום נכון כך שיותר חמצן יכנס לגופינו ויזרים את הדם כראוי.

נשימה היא "המצרך" הבסיסי ביותר להיותנו חיים. אנחנו כרצים חייבים לפתח בראש ובראשונה מודעות מלאה לגוף ולמערכת הנשימה שלנו. הרי אלו הם הכלים שמנגישים לנו את הריצה, ללא אותה מודעות והקשבה נחווה פציעות בלתי פוסקות. הארכת השרירים מאפשרת טווח תנועה ארוך יותר ואני בטח לא צריכה לספר לכם כמה זה חשוב, רובכם מרגישים זאת לבד. בריצות בכלל ובריצות האולטרה בפרט, כל ענף באדמה יכול להשפיע על טווח התנועה שלנו, ולכן השהות בתנוחות יחזקו את גופכם משמעותית, יאריכו ויגמישו את השרירים מה שיכול לצמצם את הפציעות משמעותית ולאפשר לכם לעשות את הדבר הזה שאתם כל כך אוהבים, לרוץ.

היוגה יכולה להביא אתכם אל העוצמה שבשקט. אם תחליטו להביא את העוצמה אליכם או לא, זו בחירה שלכם. רובינו מחפשים את עצמנו בעשייה המרובה, באתגרים הבלתי פוסקים, ברשימת המטלות הבלתי נגמרת שלעיתים רק באה לחזק אגו לא מסופק. אם נבין שהעוצמה שלנו נמצאת במקום אחד פשוט קרוב ונגיש, בשקט שלנו, נוכל לעמוד בכל קו זינוק שהמציאות תציב בפניינו. רק אנחנו, עם הקול שלנו. כשאני הבנתי את זה, משהו בתוכי נרגע. אני בחרתי. עכשיו, אם תרצו תורכם לבחור. תתחילו לתרגל.

עדי היקרי היא מורה ליוגה לספורטאים, מרצה ומעבירה סדנאות שעוסקות באולטרה המנטאלית והפיזית שבחיים.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.