ההרשמה למרתון טבריה נפתחה אתמול, ולצד רצים שקיבלו את הבשורה בשמחה היו כאלה שביקרו את ההתנהלות של המארגנים. גדי סולומון חושב שאכן ההתנהלות עד אתמול היתה בעייתית אך מי שלא יירשם כאקט מחאה מעניש רק את עצמו. דעה

לאחר חודשים של אי ודאות לגבי קיומו, אתמול (ג') נפתחה ההרשמה למרתון טבריה שיתקיים ב-6 בינואר 2017.
פתיחת ההרשמה למירוץ הוותיק מאה ימים לפני יריית הזינוק, יכולה להיות בעייתית עבור חלק מהרצים שטרם התחילו את האימונים כמו גם לרצים שבנו על מרתון טבריה כמרתון ראשון, אך לרוב הרצים שבנו על טבריה גם לפני שידעו אם יתקיים המרתון כסדרו מדובר בבשורה טובה.
אני לא נכנס כרגע לעניינים ארגוניים, וברור מעל לכל ספק שההתנהלות כפי שהיא היתה עד כה רחוקה מלהיות תקינה ונכונה, אבל מחאות ואקטים שנועדו "להעניש" לכאורה את מארגני המרתון, לא יועילו לאף אחד – בטח לא לקהילת הרצים.

מרגע שהוחלט על קיום המרתון אין תכלית באי הרשמה כאקט של מחאה – המרתון יתקיים בכל מקרה. זה שתדירו את רגליכם ממנו זה יהיה אך ורק הפסד שלכם. ממילא יירשמו למרתון הזה פחות רצים מאשר היו נרשמים אם פתיחת ההרשמה היתה מתקיימת כסדרה, לכן נדמה לי שאין ציפייה כל כך גדולה של המארגנים למספרים גדולים.

אני קורא את המחאות והדעות ברשת על ארגון לקוי – חלקן מוצדקות וחלקן מגוכחות. אך מוטב שאנשים יסתכלו על הגיבנת שלהם לפני שהם מצביעים על כשלי אחרים – מספיק להיזכר במירוץ שבו עשרות רצים הלכו לאיבוד בלילה במדבר או באולטרה שבוטל כחודש לפני קיומו ואיכזב רצים רבים.

כמה מרתונים כבר יש בישראל? 

יש לי חדשות לאלה שמדברים על מרתונים אלטרנטיביים בחו"ל – תתפלאו, אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם מרתון בחו"ל. רובנו לא. רוב הרצים מנסים למצא "קומבינה" כדי לחסוך כמה שקלים ברישום למירוץ ומנסים להשיג קוד הנחה. חלקם מגיעים מרחוק בבוקר המירוץ כי הם לא יכולים להרשות לעצמם מלון בטבריה.

מרתון טבריה הוא מסורת של שנים. יש בו תנאים אופטימליים של מזג אוויר (ברוב המקרים), הוא שטוח יחסית ותקופת האימונים אליו היא בחודשי הסתיו. עד שיש לנו מרתון (אחד מארבעה בסך הכל) ואולי המרתון הכי אידיאלי לשבירת שיאים, גם אם ההתנהלות של המארגנים היתה בעייתית פעם אחת, כדאי להרגיע את הרוחות ולזכור שאנחנו כאן כדי לרוץ – לא כדי להתקוטט.

ומילה אחרונה למארגנים: מרגע שנפתחה ההרשמה למרתון חובת ההוכחה עליכם. תנו לרצים חוויה מתקנת, תנו לרצים שלא נרשמו סיבות לרצות להירשם בשנה הבאה, והחזירו למרתון טבריה את הכבוד המגיע לו ולנו הרצים.

 

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.