מרוץ תנ"ך תש"ח במתכונתו החדשה סיפק לנו שלל רגעים מרגשים ושיא אחד היסטורי: מרב מינסס הראשונה במקצה 50 ק"מ כללי. כל הפרטים וראיון ראשון ובלעדי בכתבה

למרות ההצלחה וריבוי המשתתפים במרוץ שנערך בשנה שעברה, השנה הוחלט לבצע כמה שינויים במרוץ תנ"ך תש"ח. אל הצוות המארגן הצטרפה חברת מרתון ישראל בראשות עופר פדן ונערכה חשיבה מחודשת לגבי המקצים והמסלולים.

השנה הוחלט לבטל את מקצה ה-200 ק"מ כדי לא להיכנס לשעות החום וכך מקצי האולטרה היו למרחק של 100 ק"מ ו-50 ק"מ מנקודה לנקודה. למקצים האלה הוסיפו את חצי מרתון היקבים שרשם היענות יפה מצד המשתתפים והוכתר כהצלחה. בסך הכל, כולל מקצי השליחים השתתפו כ-3,000 רצים במרוץ.

הארגון היה מצוין החל בחלוקת הערכות, וההסעות לזינוקים ועד למתחם הסיום שהיה בו מכל טוב. נקודה ראויה לציון מיוחד היא סימון המסלול: לכל אורך הדרך היה סימון ברור בלדים ובשלטים מחזירי אור, כך שלא היה סיכוי להתבלבל. השילוב של רצי השליחים במסלול האולטרה היה טוב מצד אחד כי תמיד היו רצים על המסלול וזה היה מעניין יותר, מצד שני בתחנות עצמן היה עומס של רצים שלעיתים חסמו את השביל. כדאי שבשנה הבאה יהיו תחנות נפרדות לאולטרה כפי שהיה השנה רק בתחנות בודדות.

במרוץ תנ"ך תש"ח נעשתה היסטוריה כאשר מרב מינסס מ- ZONE 3 הגיעה ראשונה במקצה ה-50 ק"מ, והפכה לאישה הראשונה בישראל שמגיעה במקום ראשון כללי.

צפו בראיון הבלעדי איתה:

תמר לוי היתה האישה היחידה במקצה ה-100 ק"מ וסיימה אותו בזמן של 14:38:13.

תמר, מה תרם להצלחה שלך במרוץ הזה?

"במרוץ ביום חמישי התברכתי לכל אורך הדרך באנשים שליוו אותי ובחרו לקחת אותי כפרויקט. החל מדורית לרנר שבשישה חודשים האחרונים ליוותה אותי ואימנה אותי גם פיזית וגם מנטלית. שבועיים לפני המירוץ גיא גורן ומקס אולקין נרשמו למירוץ למעני ורצו איתי ובשבילי את כל ה-100 ק"מ. לאורך הדרך הגיעו עמית הרשקוביץ', לילך וליבי שדאגו שאחייך בכל שלב והוציאו אותי ממאות משברים קטנים וגדולים כאחד. יש את פרדי בן הרוש ששמר עליי בכל התחנות, ממש מלאך שביל שלי. המשפחה שלי שדואגת לא לפספס אף מרוץ והיו בתחנות ועודדו. ויש את ליאת נתנאל שבנוסף לזה שהיא מתאמנת לאולטרה משלה, ורצה כבר כמה פעמים מעל המרחק הזה, היא מפרגנת בלי הפסקה, דואגת, נושמת, מעודדת ומלווה תמיד באהבה".

האם העובדה שלא היו לך מתחרות במקצה הקלה עלייך?

"אם היה מרוץ בלי אנשים היה לי יותר כיף ויותר קל לעשות אותו. מעדיפה מירוצים קטנים עם פחות רעש, כי הלחץ כשיש את הרעש מפריע לי באופן אישי. באותו אופן אני אעדיף אימונים אינטימיים ולא חבורות ענקיות, לי זה נותן שלווה מסויימת".

תוצאות המרוץ מקצי אולטרה

100 ק"מ גברים

מיכאל מלר 11:18:55
הדר ויין 11:38:52
רפאל גרטי 11:43:48

100 ק"מ נשים

תמר לוי 14:38:13

50 ק"מ גברים

ינון אשכנזי 4:53:10
גדי סולומון 4:55:49
אריק מון 5:03:00

50 ק"מ נשים

מרב מינסס 4:37:54
טלי גוטליב 6:24:59
מירי סולטן 6:43:25

ברכות לזוכים.

 

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.