גילוי נאות: בניגוד לאתרים אחרים, הסקירות באתר לא ממומנות ע"י יבואנים

נתונים טכניים:
משקל: 241 גרם
דרופ: 0 מ"מ
מרחק מבחן: 264 ק"מ – כל הפרטים בסטרבה

יתרונות

אחיזה – ל-Altra King MT 1.5 יש אחיזה מצויינת בשטח בכל התוואים שרצתי איתן. הן "נדבקות" לקרקע ונותנות תחושת ביטחון לרץ, בעיקר בירידות תלולות עם דרדרות – בהן היא נשארת יציבה על הקרקע ולא נותנת לרגל להחליק.

ה-DNA של אלטרה – אפס דרופ ותיבת בהונות רחבה הם דברים שאני מתחבר אליהם. בכלל, גישה שאומרת שהרגל צריכה לשבת בתוך הנעל כפי שהיא מבלי לכפות עליה את צורת הנעל, היא גישה נכונה בעיניי.

משקל קל – תענוג לרוץ עם נעל ששוקל רק 241 גרם, בטח ובטח כשמדובר בנעלי שטח – רובן חוצות את ה-300 גרם.

אחיזת הנעל ברגל – אם לא הוולקרו ב- Altra King MT 1.5, אני די בטוח שהאחיזה של הנעל היתה הרבה יותר רופפת. בגלל שבשטח, בניגוד לכביש, אנחנו מבצעים הרבה פניות חדות, קפיצות, שינויי כיוון וכו', בנעל רחבה שכזאת ייתכן והרגל תזוז בתוך הנעל. הוולקרו בא למנוע את זה ועושה את זה בהצלחה.

חסרונות

שיכוך – לדעתי הבחירה של אלטרה לייצר את Altra King MT 1.5 עם השיכוך הרך של נעלי הכביש אסקלנטה, היא בחירה לא טובה. בשטח אגרסיבי ומגוון חייבים שיכוך הרבה יותר מסיבי מאשר ה-EGO, שמתאים יותר לכביש ושם הוא עובד יפה. בעליות זה היה פחות קריטי אבל בירידות הרגל חוטפת את כל מה שהנעל לא מסוגלת לשכך וזה מאוד מורגש.

מתאימה למרחקים קצרים – פועל יוצא של השיכוך הוא שאי אפשר לרוץ על ה-Altra King MT 1.5 למרחקים ארוכים, ולכן אם אתם מתאמנים למרוץ ארוך – הנעליים האלו לא יתאימו.

עמידות חומרים – הנעליים עברו 264 ק"מ וכבר ניכרים עליהם סימנים של עייפות החומר. תפר בחלק העליון בקדמת הנעל החל להיפרם ובקופסת הבהונות כבר יש חור. אם בשלב הזה הן מגלות סימנים של שחיקה, הן לא יחזיקו מעמד עוד הרבה זמן.

תחושת קרקע – אם אתם אוהבים להרגיש את הקרקע מאוד תאהבו את ה-Altra King MT 1.5. אני אוהב להרגיש את הקרקע אבל לתחושתי הפידבק חזק מדי בנעל הזאת, בגלל שאין יותר מדי בידוד של הרגל מהקרקע.

אופי לא מוגדר – עד עכשיו לא בדיוק הצלחתי להבין למי הנעל הזאת פונה. האם היא מיועדת למינימליסטים? האם לרצים במסלולי מכשולים? אין לנעל הזאת אופי ברור ומוגדר וזה אחד הדברים שהיצרן יצטרך לחדד בגרסאות הבאות.

סיכום 

Altra King MT 1.5 היא נעל שטח קלה עם אחיזה מצויינת, תא בהונות רחב ואחיזת רגל טובה.
בצד הטעון שיפור: השיכוך לא מתאים לייעוד הנעל, עמידות חומרים לא טובה ותחושת קרקע חזקה מדי. זאת נעל עם הרבה כוונות טובות, אבל הנסיון לעשות מיקס מכל מיני מרכיבים שלא בהכרח קשורים אחד לשני יוצרים נעל שלא ברור מה היא רוצה להיות כשתהיה גדולה. בתור מי שמתחבר לקונספט של אלטרה אני חושב שבנעל הזאת הם פספסו בגדול, ואני מקווה שבגרסה הבאה נראה אופי יותר מגובש ושיפור משמעותי בפרמטרים שהוזכרו.

ציון: 6.5

*** כל נעל שקיבלה ציון מ-8 ומעלה בהחלט שווה לנסות

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.