נעלי השטח Salomon XA ELEVATE הן חיות עבודה שלא מפחדות להתלכלך ולהתחכך בכל תוואי השטח. לקחנו אותן לסיבוב ארוך ויש גם מסקנות

גילוי נאות: בניגוד לאתרים אחרים, הסקירות באתר לא ממומנות ע"י יבואנים

נתונים טכניים
משקל: 311 גרם, מידה 9.5 US
דרופ: 8 מ"מ (18-26)
מרחק מבחן: 235 ק"מ  – כל הפרטים בסטרבה

יתרונות
שיכוך – ל-Salomon XA ELEVATE יש שיכוך גבוה והוא מורגש ונוכח בכל צעד. היא מבודדת יפה את האבנים שבדרך מהרגל, משככת את הזעזועים המתקבלים מהשטח ומאפשרת לרוץ גם שעות רבות מבלי שזה משפיע על הרגלים.

רספונסיביות – הנעל מאוד רספונסיבית אבל לא מיד. אני התחלתי להרגיש את הרספונסיביות אחרי 50 ק"מ, כשהנעל התחילה קצת "להיפתח".

אחיזת שטח – ל-Salomon XA ELEVATE יש אחיזה מצויינת בכל המשטחים (שבילים לבנים, שטח טכני, דרדרות, סלעים וכו'). ה"שיניים" של הנעל נתפסות היטב בקרקע ונותנות הרבה ביטחון לרץ.

אחיזת הרגל בנעל – אחד הפרמטרים שלי לאיכות הנעל היא אם היא מורגשת במהלך הריצה או לא. בנעל הזאת האחיזה שלה הופכת אותה ואת הרגל לאחד. המבנה הפנימי ומערכת השריכה הופכים אותה לבלתי מורגשת במהלך כל הריצה.

זמינות בישראל – מי שעוקב אחר הסקירות באתר יודע שתמיד ציינתי נקודה רעה עקבית למותג הזה, בגלל שלא היה יבוא מסודר ולא ניתן היה למדוד בארץ את הציוד. את הנעל הזאת כן מביאים ולכן לראשונה אני מציין את זה לחיוב.

חסרונות

משקל – ה-Salomon XA ELEVATE שוקלת 311 גרם, וכמו רוב נעלי השטח משלמת מחיר במשקל לטובת הגנות ועמידות בתנאי השטח. יש איפה להוריד משקל בנעל הזאת, בעיקר סביב תיבת העקב.

שיכוך קצת נוקשה – נכון שציינתי את השיכוך לטובה, אבל בהשוואה לדגמי הפרימיום של המותג הוא הרבה יותר נוקשה.

סיכום

Salomon XA ELEVATE זאת נעל שטח מצויינת. מתאימה למגוון גדול של רצים ולכל המרחקים, כולל ריצות אולטרה. נותנת שיכוך טוב לאורך זמן, יושבת מצויין על הרגל והאחיזה שלה פשוט פנטסטית. היא נותנת תמורה טובה לרץ ומוכיחה שלא חייבים להוציא הרבה כסף דווקא על נעל פרימיום. בצד הטעון שיפור, קצת דיאטה לא תזיק לה.

ציון: 8.5

*** כל נעל שקיבלה ציון מ-8 ומעלה בהחלט שווה לנסות

  1. אמיר

    אני רץ גם שטח וגם כביש.
    אין לי ניסיון עם נעלי שטח בריצות כביש. כמה מרגישים את הקשיחות/כבדות הזאת בכביש? האם השפיצים בסוליה נשחקים מהר מאוד בכביש?

    הגב
    • Runguru.co.il

      היי אמיר,
      אלה נעליים שמיועדות לשטח. בסוייה שלהן יש בליטות שמטרתן להיאחז היטב בקרקע. מן הסתם, אם תרוץ איתן בכביש זה יביא לשחיקה מוגברת בסולייה.
      את הקשיחות מרגישים בכביש ובשטח באותה מידה, זה מתרכך בהמשך.

      הגב

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.