אורך מסלול: 15.5 ק"מ מעגלי
טיפוס מצטבר: 600 מטר
נקודת מוצא: דרך בורמה (waze: אדום, דרך הג'יפים – שביל ישראל)

המסלול הזה הוא מסלול שיש בו אלמנטים כל כך מגוונים שהוא יכול לשמש כאימון מצויין. הוא משלב בתוכו אימון פיזי ומנטלי, טיפוס וירידה, ריצה בתוואי טכני ושבילים נוחים, והכל ארוז בכ-16 ק"מ שזה נחשב למרחק שמתאים לרצים רבים – אם תרצו All in one. תוסיפו לכך את הפריחה הנהדרת שתלווה אתכם, הנוף הירוק ומזג אוויר הנעים וקיבלתם כל מה שאפשר לבקש.

סיפור דרך

למי שלא נעזר ב-WAZE, מכביש מספר 1 יורדים לכביש 38 במחלף שער הגיא ובכיכר הראשונה פונים שמאלה. נוסעים עם הכביש ומחנים ליד שולחנות הפיקניק. (נכון לכתיבת שורות אלה מתבצעות במקום עבודות בכביש אבל יש גישה נוחה למקום).

תחילת הדרך במגמת עלייה בדרך הג'יפים – טיפוס של כ-3.5 ק"מ לא קלים בשביל רחב (סמ"ש אדום). בסיום העלייה המפרכת נגיע לכביש המוביל לבית מאיר.

20170317_061418
העלייה בדרך בורמה

נחצה את הכביש בזהירות ונרד עם השביל ימינה ונגיע לצומת שבילים. בצומת השבילים ניקח את השביל הימני (זה שמימין לדרך נוף צפונית).

השביל עולה ויורד לסרוגין ומוביל אותנו להר כרמילה. כשנגיע להר לפנינו פיצול שבילים (ק"מ 5.5) בו ניקח את השביל הימני ונרד איתו עד לחיבור עם דרך נוף צפונית (ק"מ 6.2 לערך).

20170317_065656

בדרך נוף צפונית (סמ"ש שחור) נפנה ימינה ונרוץ על שביל אש נוח עד למפגש עם הכניסה לנחל כרמילה מיד לאחר הסיבוב החד לקראת הק"מ ה-7. שימו לב לא לפספס את הירידה שמאלה לנחל (סמ"ש ירוק). הריצה בנחל כרמילה היא בחלקה בשיפועי צד על סלעים ובאופן כללי היא מאד טכנית – לעיתים תצטרכו לעבור להליכה.

הירידה בנחל מסתיימת בכביש הגישה לבני ברית בו נפנה שמאלה ונרוץ עליו עד ק"מ 9.4, אז נפנה שמאלה לעלייה המפורסמת להר כרמילה. בסוף העלייה נחבור שוב לדרך נוף צפונית ונפנה ימינה. כעבור קילומטר נגיע שוב לצומת שבילים הראשונה ממנה באנו, נעלה לכיוון הכביש לבית מאיר, נחצה אותו ונרד בירידה של דרך בורמה עד לנקודת המוצא.

ריצות שטח: כל המסלולים

להורדת המסלול לשעון לחצו כאן

המדריך המלא להורדת מסלול לגרמין, לסונטו ולפולאר

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.