המסלול של אריה פישלר

אורך מסלול: כ-20 ק"מ מעגלי
טיפוס מצטבר: 550 מטר
נקודת מוצא: חניון בית הבד, בית שמש (WAZE)

בנייה של מסלול טוב היא עסק חמקמק. לא תמיד השטח מנגן כמו שחלמת אותו על המפה. נדרש שיוף קל בשביל ההוא, טיפול בעליה הזאת, שינויים. עד שתגיע הנפש לתחושה השלמה של מסלול שאהבת. מסלול הקיסר הוא לא אחד מאלה. הוא מתחבר מהרגע הראשון כמושלם. לפחות אצלי. יש בו שילוב מעולה של מרחבים פתוחים, שבילים טכניים ומאתגרים, עתיקות, מעיינות ודרך אחת עתיקה ומפוארת – דרך הקיסר.

דמיינו את עצמכם רצים בדרך רומית, "סלולה" ברוחב ופאר ולאורכה אף ניתן למצוא איזכור לקיסר אדריאנוס. איזו דרך לסיים מסלול מעולה. אבל אנחנו כאן מקדימים את המאוחר.
אופי מסלול: מסלול מעגלי בצורת שמינייה המתחיל בבית הבד בתחתית דרך הקיסר. בוויז יש לרשום "חניון בית הבד, בית שמש".

צילם וערך: ליאור רביד

סיפור דרך

כיאה לסדר דברים נכון בריצה, נתחיל בהדרגתיות. קטע קצר נרוץ בכביש ומשם נפנה לשטח על דרך רחבה ובטיפוס מתון וארוך שיוביל אותנו לבסוף לנחל זנוח. בסיום הטיפוס נמצא עצמנו בקודקוד השמינייה, סמוך למושב מטע.
משם יש לשים לב היטב למסלול על מכשיר הניווט שלכם, היות והוא יקח אתכם לסינגל עלום ולא מסומן המשמש בעיקר רוכבי אופניים ואופנועים. סינגל מופלא וטכני הרץ בעלייה על מסלעות נרחבות ופורש בפניכם נוף של העיר בית שמש ואף מעבר לה.

סיום הסינגל בעמוד חשמל עצום בעל עמוד שמנמן. נחזור לריצה נינוחה ורגע לפני הכניסה לסינגל הקצר הבא נשתדל לא לפספס את עין סופלה. על שם הספלולים הרבים שניתן למצוא על הקרקע. המעין עצמו אינו שופע מים, מקסימום לח, אבל הוא חבוי מתחת לעץ חרוב גדול ויש לו מערה קסומה ויפה בה תרגישו שאתם היחידים בעולם, החולקים את הסוד הזה.

הסינגל הקצר יקח אתכם לדרך רחבה היורדת מערבה. שימו לב לא לפספס את הכניסה לסינגל המסומן אדום העולה בתלילות לגבעה, ימינה. בהתחלה תאלצו ללכת, הן בגלל השיפוע והן בגלל הסבך. טיפוס מאתגר על מדרגת סלע ומשם לפי יכולתכם הטכנית תאלצו להתמודד עם שביל זרוע סלעים, אך ניתן לריצה לכל אורכו. הוא מטפס אט אט עד שיא הגובה בחורבות המרשימות של בית עיטאב. התצפיות לכיוון מישור החוף עוצרות נשימה ואם הגעתם ביום בו השמים דרמטיים ומרשימים, ההנאה אף כפולה.

בית עיטאב

מבית עיטאב נגלוש מטה לכיוון בר גיורא, נדלג רכס ומיד נפנה לשביל ישראל המוביל דרך חורבת דרבן מטה מטה דרך שיחי צבר, מדרגות סלע ושאר אלמנטים, אל המושב מטע. בפאתי המושב נתפעל מחורשת הדקלים הצפופה והמוזרה וכדאי להציץ גם על הבריכה של עין מטע, שלעולם אינה קורצת יותר מדי לרחצה משום מה.

נטפס בתלילות מעלה עד חורבת חנות, בה אפשר לראות פסיפס שהשתמר במצב מעולה. זהו גם חניון דרך הקיסר ממנו מתחילים 3 הקילומטרים האחרונים לאורך הדרך הרומית. פינאלה מרשים שעיקרו בירידה, חוצה את כביש 375 ומתפתל בתוך חורש קסום עד החזרה לבית הבד.

keisar1

מתי כדאי? המסלול יפה בכל עונות השנה ושומר על הירוק שלו. ברור שאין כמו החורף והאביב, כשהכל רענן ופורח. לא כדאי לפספס את המראות ולכן עדיף לרוץ באור יום, מה שהופך את הקיץ לעונה לא אטרקטיבית למסלול. המסלול טכני למדי ויקח משמעותית יותר זמן ממה שהייתם מצפים לקצת פחות מ-20 ק"מ.

ריצה מהנה.

ריצות שטח: כל המסלולים

להורדת המסלול לשעון לחצו כאן

המדריך המלא להורדת מסלול לגרמין, לסונטו ולפולאר

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.