המסלול באדיבות קבוצת Summit running & Fitness – במסגרת ריצת הכנה לקראת JMUT 

אורך מסלול: כ-21 ק"מ
טיפוס מצטבר: 572 מטר
אופי מסלול: שבילי אש, קטעי ירידה וטיפוס טכניים מאד – מיועד לרצים מנוסים.
נקודת מוצא: בר בהר (WAZE) באיזור בר גיורא

הרי ירושלים מחביאים בתוכם אוצר של מסלולים בדרגות קושי שונות, ולכם נשאר רק לבחור מתפריט עשיר ומגוון. במקרה של המסלול הנוכחי, אילן פריש ורומן ספיבק הכינו מסלול מאתגר שעובר בחלקו בתוואי ה-JMUT, וחלקו האחר זורם על שבילי אש כדי לתת לרגליים "לנוח". מזג האוויר בתקופה זו של השנה קר (ונעים) ומדי פעם גשום, מה שמעניק לכם תפאורה אירופאית מושלמת.

סיפור דרך

יורדים מ"בר בהר" ופונים שמאלה בכביש שהופך לשביל רחב ונוח לריצה. ממשיכים כ-4 ק"מ על גבי השביל, אז מתחברים ימינה ולמטה לסינגל טכני (סמ"ש שחור). הסינגל במגמת ירידה חדה (כ-3.5 ק"מ) מסתיים בפסי הרכבת – אותם נחצה במנהרה תת קרקעית. עם סיום המעבר נרוץ ימינה ולמטה ונחבור לשביל רחב במקביל לנחל שורק (סמ"ש אדום).

נרוץ על גבי השביל הרחב בכיוון כללי מזרחה, כשבמהלך הריצה נחצה פעמיים את נחל שורק. אין אפשרות לחצות את הנחל בלי להרטיב את הרגליים – קחו זאת בחשבון.

20170113_083600

נמשיך לרוץ על השביל עד לקילומטר ה-17 לערך, שם נפנה ימינה ונחצה את הגשר לצד השני של הנחל. ניצמד למסלול המסומן בסמ"ש ירוק ונתחיל לטפס. מדובר בטיפוס טכני מפרך של 230 מטר על קילומטר וחצי המצריך לעיתים שימוש בידיים. כן, את הדובדבן שמרו לסוף. בסוף הטיפוס נחבור לשביל ממנו באנו, נפנה בו שמאלה ונרוץ כשני קילומטרים עד לנקודת ההתחלה.

דגשים

  • אין נקודות מים בדרך ולכן כדאי להיערך בהתאם.
  • מעברי מים: יש להיזהר בחציית הנחל מחשש להחלקה.
  • אחרי הגשמים הסלעים חלקים, ולכן יש לנקוט משנה זהירות בכל צעד בסינגלים.

ריצה מהנה

ריצות שטח: כל המסלולים

להורדת המסלול לשעון לחצו כאן

המדריך המלא להורדת מסלול לגרמין, לסונטו ולפולאר

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

 

 

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.